کدخبر :5922 پرینت
10 اسفند 1391 - 07:40

آخرین آمار اعضای ایرانی فیس بوک!

متن خبر

کارشناس شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه آمریکا از شبکه فیس‌بوک حمایت می‌کند، گفت: 4 میلیون ایرانی در فیس‌بوک عضویت دارند.

به گزارش سیتنا، حسن میثمی در چهارمین همایش ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه تاکنون تعدادی گزارش از طریق پلیس فتا از دزدی‌های اطلاعات شخصی افراد منتشر شده است، اظهار داشت: این دزدی‌ها از طریق افراد سودجو و فرصت‌طلب از اطلاعات افراد بوده که در فضای مجازی منتشر شده است. وی به بزرگترین سایت مجازی دنیا از اطلاعات افراد اشاره کرد و گفت: سایت فیس‌بوک بعد از دو کشور چین و هندوستان در اصطلاح سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود که بیش از یک میلیارد نفر عضو این سایت هستند.
 
کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور، فیس‌بوک را ساده‌ترین راه برای استفاده از اطلاعات شخصی افراد برشمرد و ادامه داد: افرادی که عضو این سایت می‌شوند، عکس و اطلاعات شخصی خود را در این سایت قرار می‌دهند که باعث سوءاستفاده از اطلاعات آنها می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بین سه تا چهار میلیون ایرانی و فارسی‌زبان عضو این شبکه اجتماعی هستند که طبیعتاً عضویت این افراد نمی‌تواند به عنوان نماینده جامعه ایران محسوب شود.
 
میثمی عضویت این افراد را پا گذاشتن در خاک آمریکا برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از این افراد ناخواسته و یا به سفارش دوستان عضو این شبکه اجتماعی می‌شوند و بعد از عضویت اخلاق و رفتار آنها کاملاً عوض می‌شود.
 
وی به عضویت برخی از جوانان مذهبی در این شبکه مجازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه اخلاق این جوانان بعد از عضویت در شبکه مجازی عوض شده و این دقیقاً همان اتفاقی است که در شبکه‌های اجتماعی به ما ضرر می‌زند.
 
 کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور با اشاره به اینکه فیس‌بوک می‌تواند به عنوان یک دوست ناباب زندگی افراد را نابود کند، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از اعضای این شبکه از عواقب آن مطلع نیستند و ناخواسته عضو این سایت می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه دولت آمریکا شدیداً از این شبکه حمایت می‌کند، بیان داشت: این در حالی است که کمتر افرادی از کشور آمریکا عضو این شبکه هستند و رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند که خود و خانواده‌اش عضو این شبکه نیستند.
 
میثمی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: ما مخالف عضویت افراد در این شبکه نیستیم، اما معتقدیم افرادی که وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند؛ اگر احتمال می‌دهند بعد از عضویت اخلاق و رفتارشان عوض نمی‌شود، عضو شوند، اما در اغلب موارد بر رفتار و افکار اعضا اثر گذاشته است.
 
وی با تأکید به دانشجویان گفت: اگر هم عضو این شبکه می‌شوید، سعی کنید از قرار دادن اطلاعات کامل شخصی خود در این شبکه بپرهیزید.
 
کارشناس شبکه‌های اجتماعی کشور در ادامه ابراز داشت: ما در برخی دیپلماسی‌ها ضعیف عمل می‌کنیم، در صورتی که باید در دیپلماسی عمومی قوی‌تر عمل کنیم و مانند کشورهای پیشرفته در این زمینه فعال شویم.
 
وی با بیان اینکه ما در شبکه‌های اجتماعی نیاز به ساخت کلیپ‌هایی از واقعیت‌های جامعه داریم، اذعان داشت: رمز موفقیت غرب در تسخیر شبکه‌های مجازی دنیا ساخت کلیپ‌ها و برنامه‌هایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هویت غربی را ترویج می‌دهد.
 
میثمی با تأکید بر لزوم توجه نسل امروز به برنامه‌ها و کلیپ‌های فرهنگی که نشان از عرق ملی و فرهنگ ایرانی باشد، گفت: اگر بتوانیم در این زمینه قدم برداریم، بی‌شک جوانان ما از فرهنگ‌ غرب فاصله رفته و نسبت به فرهنگ کشور خود حساس می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام
بنده به خبرگزاری فارس واکنش نشان دادم و عرض کردم که چنین حرفهایی را نگفته ام. جوابیه ای هم منتشر کردم در اینجا:
http://weblognews.ir/1391/12/confrence/26618
متأسفانه خبرنگار بی دقت فارس هیچ دقتی در انتقال سخنرانی بنده نداشته است.
علق ملی درست است نه عرق ملی !!!!!
وی خاطرنشان کرد: بین سه تا چهار میلیون ایرانی و فارسی‌زبان عضو این شبکه اجتماعی هستند.این اختلاف یک میلیونی دلیل محکمی بر خیی کارشناس بودن این کارشناس محترم است.امید این که افغان ها و تاجیک ها را به حساب نیاورده باشند
بعد این آقا از کجا آمار گرفتند که رفتار افراد بعد از عضویت در این سایت عوض می شود... و از کجا آما فارسی زبانان را گرفتند... مقاله می نویسید لطفاً منبع آماری که اعلام می کنید را هم درج بفرمایید.. البته اگر این غرب گرایی بحساب نیاید!
میثمی خودشان منحرف هستند و این جمله که کافر همه را به کیش خود میپندارد در مورد این شخص صادق است ،
اول که آمارش رو بذاره دم کوزه آبشو بخوره ، دوم حضرت آقا هم در این سایت عضویت دارند و به گفته آقا باید در زمین دشمن با او مبارزه کرد ، سوم ظاهرا فرزندام ایشان قبلا خوب بوده اند و انحراف کنونی فرزندانشان را از فیسبوک میدانند ،
نظرات این شخص نه تنها کارشناسی و از روی آمار و ارقام نیست بلکه از روی هوا و از وری نظرات و افکار و رویاهای خودش میباشد
ایشان بی شک عضو فیسبوک هستند ولی تنها برای ابراز وجود از این نظرات چرت و پرت میدهند
با سلام خدمت دوستان
متاسفانه من با شما موافق نیستم،همانطور که از تلویزیون،ماهواره و اینترنت میتوان استفاده درست یا غلط کرد ، شبکه فیسبوک نیز میتواند مفید یا مضر باشد، بهتر است به جای ارائه آمار غلط راه درست ستفاده کردن از شبکه های اجتماعی و موارد دیگر را به هموطنان آموزش دهیم.
یکی از بهترین فواید فیسبوک ارتباط برقرار کردن دوستان و فامیل در هر نقطه از دنیاست که اگر حریم ها حفظ شود بسیار نیکو و پسندیده میباشد.
این نکته که نوجوانان و جوانان نیاز به هدایت و راهنمایی دارند تا خود را برای مواجهه با اجتماع آماده کنند کلام درستی خواهد بود ولی زمانی که هیچ برنامه مناسب تربیتی مناسبی برای ایجاد ارتباط سالم در جامعه وجود ندارد، و حتی به شدت محدود و محکوم میشود، حرکت به سمت جوامع مجازی امن و خالی از تنش، شدت می گیرد. گرچه متاسفانه در این جوامع مجازی، امکان انجام هر کاری وجود دارد ولی نمیتوان آن را محکوم کرد و باعث عوض شدن رفتار همه اعضا دانست.
نخست ایراد از ماست که در این جامعه شادی را به آنها هدیه نمی دهیم و در دنیای تکنولوژی نیز جز حرام اعلام کردن، کار دیگری بلد نیستیم. بهتر نیست در رفتارمان تجدید نظر کنیم؟
هر که وارد فیس بوک شود اخلاقش عوض می شود!!!!!
با سلام متاسفانه با وارد نشدن شما که فکر می کنید کار شما درست است زمینه را برای دیگران باز می گذارید و کسانی را که به شما احتیاج دارند را تنها رها می کنید
شما فقط بلدین سرتونو بکونید تو برف مثل کبک ! و هیچ چیز دیگه رو نبینید
مرسي از تحليل آبكيتون، آدم فكر مي‌كنه شما اصلاً بلد نيستيد تحليل كنيد، شما واقعاً بلديد تحقيق كنيد؟؟؟؟؟؟ تاحالا كتاب‌هاي روش تحيق گروه علوم انساني رو خونديد؟ اين كتاب‌ها رو حتماً بريد بخونيد.
ch rabT dare bandeye khoda?????
نکته جالب اینکه شما در مضرات و معایب این شبکه حرف میزنید اما ایکون ادش رو زیر اخبارتون میذارین ... دم خروس و باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو ..این مسئله شد عین مسئله ماهواره ... بنده به عنوان شخصی که نه تنها گیرنده ماهواره در منزل ندارم ... و تلاش میکنم خانواده اوقات با هم بودن را دور از این جعبه جادویی به سر ببرند ... اما موندم برخی چطور در عین نکوهش این ابزار و حتی تلاش برای عدم دسترسی دیگران ... خودشان در منزل دیش نصب کرده اند ... شاید فکر میکنند نقش پدر را برای یک مشت بچه بازی می کنند ... بده آقا بده ... به شعور دیگرون احترام بذارین...عمر هر کسی ارزشش رو داره که خودش تجربه ش کنه ...(مراجعه شود به داستان خرما خوردن پیامبر و پدری که برای منع خرما فرزندش را نزد ایشان برده بود)
دوست گرامی با سلام و تشکر از حسن توجه شما به این سایت خبری. آیکون های انتهای اخبار سیتنا فعال نیست و تنها به علت آنکه در فرم طراحی سایت قرار داشته به این شکل نمایش داده می شود.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.