کدخبر :5825 پرینت
02 اسفند 1391 - 16:21

فاصله‎ی هر سایتی از سایت دیگر چند "کلیک" است؟

متن خبر

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد بر خلاف تصور موجود در مورد بزرگی زیاد اینترنت، هر سایتی از سایت دیگر حداکثر 19 کلیک فاصله دارد.

به گزارش سیتنا از فارس به نقل از دیجیتال ترندز، یافته های یک فیزیکدان مجارستانی به نام آلبرت لازیو باراباسی نشان می دهد که صفحات اینترنتی آن قدرها هم که تصور می شود از هم فاصله ندارند و اگر کاربری دو صفحه را در وب به طور تصادفی انتخاب کند با حداکثر 19 کلیک می تواند از یکی به دیگری برسد.

در وهله اول این ادعا تا حدی مضحک به نظر می رسد، به خصوص اگر توجه داشته باشیم که در اینترنت هم اکنون بیش از 14 میلیارد صفحه مجزا وجود دارد و این رقم با سرعت بالایی در حال رشد است. اما یافته های علمی خلاف این تصور را ثابت می کند.

یکی از عوامل این پدیده گسترش دامنه استفاده از موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است که وب را به پدیده ای به شدت در هم تنیده مبدل کرده و ارتباط سایت های مختلف با یکدیگر را افزایش داده است.

محقق این طرح معتقد است وب هر چقدر که بزرگ شود کماکان شاهد ثبوت این فرمول خواهیم بود. به عبارت دیگر حتی 100 سال دیگر نیز شاهد خواهیم بود که با حداکثر 19 کلیک از هر سایتی به سایت دیگری متصل خواهیم شد.
انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.