کد مطلب: 

5297

انتشار آگهی‎های تبریک میلیونی برای اعطای مدرک تقلبی به آقای بهبهانی!

انتشار آگهی‎های تبریک میلیونی برای اعطای مدرک تقلبی به آقای بهبهانی!

شرکت ملی نفتکش ایران به بهانه واگذاری مدال طلا و گواهی‌نامه تحقیقاتی و بین المللی یک موسسه خارجی به مدیرعامل خود (حمید بهبهانی وزیر سابق راه)، آگهی‌های میلیونی به روزنامه‌ها سفارش داده است، نکته جالب آنکه سایت الف این مدرک را فاقد اعتبار دانسته است.

به گزارش سیتنا، آگهی‌های تمام رنگی شرکت ملی نفتکش ایران در برخی از روزنامه‌های کثیره الانتشار کشور همچون روزنامه ایران و جام جم چشم هر خواننده ای را به خود جلب می کند.

مهر نوشت که در این آگهی که در روزنامه‌های کثیره الانتشار صبح ایران به صورت نیم صفحه منتتشر شده است، تصاویری از مدال طلا و گواهی نامه تحقیقاتی و بین المللی کمبریج انگلستان مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تیتر درشت وجود دارد.

در همین حال، تحقیقات خبرنگار الف نشان می دهد، این مدرک و موسسه اعطا کننده این مدرک فاقد ارزش علمی است و در بسیاری از مراجع از آن به عنوان بی ارزش و حتی کلاهبرداری (scam) یاد شده است.

موسسه مذکور هیچ ارتباطی با دانشگاه کمبریج ندارد و برای اعطای مدارک مختلف تحت عنوان "استاد نمونه"، "استاد سال"، "استاد قرن"! و ... با دریافت مبلغی، مدارک و حتی سکه های یادبود برای افراد ارسال می کند و در بروشورها و کتاب های خاصی تحت همین عنوان یا "بیوگرافی افراد سال" نام آنها را قرار می دهد. مبالغ دریافتی این موسسه از حدود دویست دلار تا هزاران دلار می باشد.

برخی دولت ها همانند دولت استرالیا از این مدارک به عنوان "کلاهبرداری" یاد می کنند و از انتشارات آن تحت عنوان "بیوگرافی افرادی که قابلیت گول خوردن دارند" یاد می کنند.
تماس خبرنگار با بخش آگهی‌های روزنامه‌ها نشان می دهد که هزینه انتشار  آگهی در صفحه 4 روزنامه ایران حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان و در صفحه 4 روزنامه جام جم 20 میلیون و 400 هزار تومان است.

از سوی دیگر باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت ملی نفتکش ایران یکی از مردمی‌ترین شرکت‌های نفتی و اقتصادی کشور است به طوری‌که 100 درصد سهام این شرکت به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، تامین اجتماعی و کشوری واگذار شده است.

ذکر این نکته ضروری است در حالی شرکت ملی نفتکش ایران اقدام به هزینه چاپ این آگهی تبلیغاتی میلیونی در روزنامه ها می کند که به گفته نادر ظهوری رئیس انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی در خلیج فارس، در یکسال گذشته 30 نفر از کارکنان این مجموعه به دلیل مشکلات اقتصادی تعدیل شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-17 15:16

افزودن دیدگاه جدید