کد مطلب: 

5084

مزیت استفاده از نسل چهارم تلفن همراه چیست؟

مزیت استفاده از نسل چهارم تلفن همراه چیست؟

نسل چهارم تلفن همراه (4G) واژه‌ای است که برای توصیف شبکه‌های بی‌سیم تکامل‌ یافته یا ماورای نسل سوم استفاده می‌شود و شاید بتوان گفت نام تجاری آن در 3GPP به صورت LTE است.

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، ظهور ارتباطات فوق پرسرعت یکی از عوامل اصلی در پیشرفت صنعت ارتباطات سیار به شمار می‎رود. «ال تی ای» (LTE) مخفف عبارت Long Term Evolution و به معنای «تکامل در بلند مدت» است. این تکامل اشاره به افزایش دریافت و ارسال داده در نسل سوم ارتباطات تلفنی 3G دارد.

 

هم‌ترین ویژگی برجسته LTE این است که تمامی زیرساخت آن بر اساس IP است، به عبارت بهتر بخش هسته شبکه کاملاً همگام با پروتکل‌های TCP/IP است و از سیگنالینگ معمولی که در شبکه‌های قدیمی‌تر به خصوص GSM استفاده می‌شد خبری نیست.

 

تعدادی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در دنیار در حال حاضر سرویس‎های مربوط به این شبکه را ارائه می‎دهند و برخی اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در سرتاسر دنیا طرح راه‌اندازی آن را در دست اجرا دارند. برای اکثر دارندگان تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده استفاده از ال‌تی‌ای بزودی اتفاق خواهد افتاد.

 

ال‌تی‌ای به شما اجازه می دهد از اپلیکیشن‎هایی که بخوبی روی 3G یا دیگر شبکه‎های تلفن همراه اجرا نمی‎شوند، براحتی استفاده کنید. این شبکه ارتباطات را آسان‌تر می‎کند و همیشه می‎تواند سرعتی را برای شما به ارمغان بیاورد که از WiFi هم بیشتر است.

 

بهترین مزیت این ارتباط آن است که این شبکه می تواند فراگیر باشد و پوششی همگانی و گسترده داشته باشد. دیگر این که می توان با ال‌تی‌ای همیشه به اینترنت با سرعت بیشتری متصل بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-01 14:04

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
با سلام LTE الان در کل دنیا منسوخ شده است لطفا اطلاعات خود را بروز کنید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید