کد مطلب: 

5065

اپراتورها برای پیامک تبلیغاتی اجازه بگیرند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیامک های انبوه تبلیغاتی گفت : به اپراتور اعلام کردیم که اصل را بر نفرستادن پیامکهای تبلیغاتی بگذارد و از مشترکان درباره فرستادن پیامک های تبلیغاتی اجازه بگیرد.
 
به گزارش سیتنا، رضوانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: اپراتور در یک مرحله موظف شد، نظر مشترک را برای دریافت این نوع پیامک ها جویا شود.
 
وی با بیان اینکه اپراتور در آن مرحله این کار را انجام داد، گفت: اپراتور مدارک و مستندات خود را نیز برای ما فرستاد که 10 درصد از مشترکان برای دریافت پیامک های تبلیغاتی اعلام رضایت کردند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان پاسخ نداده باشند، گفت: با توجه به وجود شکایت هایی در این زمینه، جلساتی با اپراتور داشتیم و پذیرفت مجددا درباره ارسال پیامک های تبلیغاتی از مشترکان اجازه بگیرد، اما هنوز اقدام عملی نکرده است و ما پیگیر هستیم.
 
رضوانی درباره اینکه اگر مشترک پیامک های تبلیغاتی را کنسل کند آیا پیامکهای خدماتی نیز قطع می شود، گفت: پیامکهای خدماتی به صورت جداگانه ارسال می شود و برای مشترکان خاص است از جمله بانک ها و موسسات که برای مشتریان خود ارسال می کنند و اختلالی در آنها ایجاد نمی شود.
 
وی افزود: اگر مشترک پیامک های تبلیغاتی را کنسل کند، پیامک های خدماتی قطع نمی شود.
رضوانی گفت: از نظر فنی، پیامک های خدماتی مشکلی ندارد، چرا که از طریق سرورهای خاص برای مشترکان خاص ارسال می شود.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اینکه چه زمانی داستان پیامک های انبوه تبلیغاتی به اتمام می رسد، افزود: اپراتور ساز و کاری را فراهم خواهد کرد که خواسته ما مبنی بر اجازه از مشترک برای ارسال پیامک محقق شود.
 
رضوانی گفت: اصل بر نفرستادن پیامک است، مگر اینکه مشترک تقاضا کند و اپراتور فقط یک بار از مشترک اجازه می گیرد.
 
وی در خصوص اینکه اگر کسی پیامک های تبلیغاتی را نخواهد، اما برایش ارسال شود نیز گفت: اپراتورها باید در سرویس های خدمات ارزش افزوده، امکان لغو را برای مشترکان ساده کنند که یکی از خواسته های ما از  اپراتور همین است.
 
رضوانی با اشاره به اینکه برخی مواقع مشترکان برای لغو پیامک های انبوه سرگردان می شوند، افزود: اپراتور قول داده است که این کار را در اسرع وقت حل کند.
 
وی با بیان اینکه اپراتور اعلام می کند که در کلیت موضوع مشکلی نیست، گفت: شکایات حاکی از وجود مشکل است و ما پیگیر رفع آن هستیم.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-31 14:37

افزودن دیدگاه جدید