کد مطلب: 

5042

تصویب حق دسترسی برابر کشورهای عضو ITU به سرویس‎های بین‌المللی مخابرات

تصویب حق دسترسی برابر کشورهای عضو ITU به سرویس‎های بین‌المللی مخابرات

حق دسترسی برابر کشورهای عضو ITU به سرویس‎های بین‌المللی مخابرات در کنفرانس جهانی مقررات شبکه‌های ارتباطی (WCIT -12) با پیشنهاد ایران مبنی بر رای‌گیری، در ساعات پایانی کنفرانس، علیرغم مخالفت کشورهای اروپائی و آمریکا، به تصویب رسید.

به گزارش سیتنا، مدیر سازمان‎های تخصصی بین‌المللی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، گفت: موضوع "حق دسترسی برابر کشورها به اینترنت" در کنفرانس WCIT-12 از موارد اختلاف برانگیز بین کشورهای در حال توسعه، روسیه و چین از یک‎سو و آمریکا و اروپا از سوی دیگر بود و همین اختلاف نظر باعث شده بود این کنفرانس به نتیجه‌ای نرسد که با پیشنهاد ایران مبنی بر رای‌گیری در خصوص پیشنهاد کشورهای آفریقائی، در ساعات پایانی، این موضوع با 77 رای موافق در مقابل 33 رای مخالف و 8 رای ممتنع تصویب شد.

وی افزود: اشاره به موارد مربوط به اینترنت، عکس‌العمل برخی کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپائی را مبنی بر عدم امضای اسناد خروجی کنفرانس به دنبال داشت. از 144 کشور دارای حق امضاء در کنفرانس 89 کشور، اسناد خروجی را امضاء کرده و برخی از  کشورها عنوان کردند که پس از بررسی، اسناد را امضاء خواهند کرد.

درویشی عنوان کرد: عدم محدودیت در دسترسی کشورها به سرویس‎های ارتباطی، امنیت شبکه‌های ارتباطی، جلوگیری از انتشار هرزنامه‌ها و مسایل مربوط به  اینترنت از موضوعات مهمی بود که در کنفرانسWCIT-12 طرح، بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

وی با اشاره به اهمیت این کنفرانس، گفت: وظیفه اصلی این کنفرانس اصلاح مقررات بین‌المللی ارتباطات است، با توجه به اینکه مقررات قبلی در سال 1988 اصلاح شده بود، تغییرات فناوری در حوزه ارتباطات، ضرورت تغییر این قوانین پس از 24 سال را ایجاب می‌کرد. به همین دلیل در کنفرانس سران مختار سال 2006 در ترکیه، اصلاح مقررات  بین‌المللی ارتباطات در سال 2012 تصویب شده بود.

مدیر سازمان‎های تخصصی بین‌المللی رگولاتوری درباره حضور ایران در کنفرانس WCIT-12 افزود: جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه (APT) از سال 2011 برای آمادگی حضور در این کنفرانس 5 جلسه تخصصی در سه زیرگروه را در منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار کرد که مسوولیت زیرگروه مربوط به قطعنامه‌ها و توصیه‌نامه‌ها به عهده ایران بود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی سعی کرد نظرات خود را از طریق جامعه منطقه‌ای APT منعکس کند و عمده اسناد ارائه شده از سوی APT به کنفرانس WCIT-12 بر مبنای نظرات ایران بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-29 17:12

افزودن دیدگاه جدید