کدخبر :4813 پرینت
17 آذر 1391 - 06:18

گردش یک میلیون محتوای بهره‎برداری جنسی از کودکان در اینترنت

متن خبر

در حال حاضر بیش از یک میلیون فیلم و تصویر مربوط به سوءاستفاده و بهره برداری جنسی از کودکان در اینترنت در حال گردش است.
 
به گزارش سیتنا، بنا به گزارش سازمان ملل متحد، حجم تجارت در صنعت پورنوی کودکان حدود دویست و پنجاه میلیون دلار است.
 
برای مبارزه با این پدیده، کمیسیون اروپا و سازمان ملل، اتحادی متشکل از چهل و هشت کشور در آسیا و اروپای شرقی، یعنی مرکز تولید این تصاویر، از جمله شامل فیلیپین، تایلند، کامبوج، ویتنام، مولداوی و اوکراین به وجود آورده اند.
 
سیسیلیا مالم استروم، مامور عالیرتبه در این زمینه می گوید: “اینگونه تصاویر و فیلم ها به میزان قابل توجهی در اینترنت کاهش یافته، کودکان قربانی بیشتری شناسایی شده و آگاهی رسانی بیشتری توسط پدران و مادران برای چنین کودکانی صورت گرفته و مجرمان بیشتری نیز به دادگاه کشانده شده اند.”
 
اگر چه هنوز پیمان مشخصی بین کشورهای عضو این اتحاد به امضا نرسیده، اما کشورها متعهد شده اند تا در بهینه سازی فعالیت پلیس در این زمینه شرکت کنند.
 
اریک هولدر، دادستان عمومی در آمریکا بر این نظر است که هیچ کشوری به تنهایی قادر به رویارویی با این پدیده و غلبه بر این مشکل نخواهد بود.
 
اتحادیه اروپا از جنبه حقوقی مبارزه ای جدی را علیه صنعت پورنوی کودکان به پیش می برد و مجازات های سنگینی را برای مجرمان در نظر گرفته است، اما گاه منابع سرویس دهنده این تصاویر خارج از دسترس پلیس و دادگستری قرار دارند. کشورهای عضو این اتحاد متعهد شده اند تا اطلاعات و تصاویر مربوطه را برای پی گیری گسترده تر در اختیار پلیس بین الملل قرار دهند.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.