کدخبر :4768 پرینت
12 آذر 1391 - 16:51

راه اندازی سفارتخانه مجازی ایرانیان خارج از کشور

متن خبر

سرپرست اداره کل پیگیری و هماهنگی امور کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از راه اندازی سفارتخانه های مجازی به منظور رفع مشکلات کنسولی برای هموطنان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا،"جعفر جوانبخت" در نشست کارگروه کنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که در محل این شورا برگزار شد، افزود: سفارتخانه های مجازی به منظور رفع مشکلات کنسولی، اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ حقوق مهجورین مقیم خارج از کشور با همکاری وزارت دادگستری، تسهیل در جهت رفع مشکلات تردد مشمولان نظام وظیفه و تسهیل در امور سجلی ایرانیان مقیم خارج از کشور، راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف از ایجاد این سفارتخانه های مجازی، افزایش سرعت و ارتباط گیری بیشتر ایرانیان در زمینه دریافت خدمتشان است که در کشورهایی که فاقد دسترسی دیپلماتیک و کنسولگری هستند، اقامت دارند.

جوانبخت، ارایه خدمات کنسولی درمورد ثبت وفات، ولادت، گواهی تحصیلی، پیگیری حقوق بازنشستگی، پاسخ به سووالات در زمینه گردشگری و قوانین کشورها و سایر موارد را از جمله خدمات سفارتخانه مجازی خارج از کشور برشمرد.

سرپرست اداره کل پیگیری و هماهنگی امور کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: ایجاد سفارتخانه مجازی گام مهمی در بهبود روابط هموطنان است و در این حوزه سازمان هایی مانند ثبت احوال و وزارت امورخارجه نقش اساسی ایفا می کنند.

جوانبخت ادامه داد: با ایجاد سفارتخانه های مجازی، ایرانیان خارج از کشور می توانند از طریق فضای مجازی، مراحل صدور گذرنامه (با مراجعه به سایت) را در محل اقامت خود انجام دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.