کد مطلب: 

4716

تکنولوژی در خدمت روابط زوجین پس از طلاق

تکنولوژی در خدمت روابط زوجین پس از طلاق

زن و شوهری که از هم جدا شده اند غالبا ترجیح می دهند همدیگر را به صورت حضوری ملاقات نکنند اما وقتی پای بچه در میان باشد ، آنها مجبوردند بخشی از اوقات خود را به ملاقات رو در رو اختصاص دهند. این مسئله در پاره ای موارد می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

 
به گزارش سیتنا، شاید دعواهای و بحث ها هم بین زن وشوهر صورت بگیرد که اغلب هم از چشم کودکان پنهان نخواهد ماند. البته به جز مواردی که این بحث و جدل ها از راه دور انجام شود. امروزه فن آوری به کمک روابط زن و شوهری آمده است. و در اکثر مواقع به گفته وکلای خانوادگی، کنترل کردن جزئیات مربوط به فرزندان توسط فن آوری ها بسیار بهبود یافته است.

ارین 26 ساله به تازگی از نامزدش جدا شده بود و برخلاف سایر نامزهای جوان ، پس از جدایی متوجه بارداری خود شد. او اکنون یک دختر 8 ماهه دارد و باید در باقی عمر خود به همراه نامزد سابقش ، نقش والدین را برای کودک بازی کنند.

ارین می گوید: معمولا شما وقتی از نامزد خود جدا می شوید لازم نیست به طور مداوم او را ببینید ، اما زین پس من مجبورم ، نامزد سابقم را به همراه نامزد فعلی اش در هفته چندین بار ملاقات کنم و این قضیه ممکن است تا 17 سال یا حتی بیشتر هم ادامه داشته باشد. وقتی تماس ها بین دو نفر که قبلا از هم جدا شده اند زیاد شود ، دعوا و بحث کردن اجتناب ناپذیر است.

بنابراین ارین تصمیم گرفت از راه های الکترونیکی استفاده کند. آنها اکنون تمام برنامه ریزی ها،قرار ملاقات ها و نکات مراقبتی مربوط به کودک را از طریق ایمیل با هم هماهنگ می کنند. ارین می گوید: ما هیچ کدام دوست نداریم جلوی دخترمان دعوا کنیم اما با این حال ، گاهی اوقات پیش می آید که عصبانی می شویم و حرفهایی هم در این میان رد وبدل می شود.

برخی از افراد دوست ندارند با نامزد یا همسر سابقشان صحبت کنند ، گاهی اوقات به این دلیل که از شنیدن صدای او تنفر دارند. این افراد می توانند از ای میل استفاده کنند و یا برنامه ریزی هایشان را از طریق تقویم های آنلاین انجام دهند. منابع متفاوتی می تواند مورد استفاده این افراد قرار بگیرد. در این مورد حتی اپلیکیشن ها مخصوص طلاق هم وجود دارد.

بسیاری از وکلای حقوقی متخصص طلاق معتقدند سرویس های ایمیل و پیام های متنی آنلاین ، انقلابی در زمینه روابط زوجین پس از طلاق به وجود آورده است.

استفاده از تکنولوژی فقط به روابط صفحه کیلیدی شده ی زوجین پس از طلاق محدود نمی شود. امروزه وکلای حرفه ای و پیشرفته سراسر دنیا با استفاده از تقویم های آنلاین برنامه ها را ترتیب داده و برای پیگیری جلسات  هفتگی حضانت مشترک از طریق اسکایپ با والدین و فرزندان گفت و گو می کنند.

میکائیل کلی ، یکی از وکلای حرفه ، آنلاین شدن کارهایش را اینگونه توصیف می کند: همه چیز از قرار ملاقات ها گرفته تا جلسات دادگاه در گوشی شما فراهم است. اغلب خانواده ها برای فرزندان خود گوشی تهیه کرده اند و می توانند برای مطئن شدن از زمانی که آنها به مکالمه با پدر یا مادرشان انجام می دهند مکالمات را ضبط کنند. دیگر لازم نیست به کودک بگویند تو فقط حق داری دو دقیقه با بابا صحبت کنی.

دادگاه ها هم این روز ها زوجین مطلقه را تشویق به استفاده از تکنولوژی برای سامان دادن روابط پس از طلاق می کنند.یکی از ابزار های آنلاین مخصوص اینگونه روابط Our Family Wizard است. وکلا از طریق این برنامه می توانند به موکلین خود ای میل بفرستند و مطمئن باشند که هر دو طرف به موقع ای میل ها را دریافت کرده و خوانده اند. تمامی ایمیل ها تاریخ می خورد و قابل پیگیری است.والدین حتی می توانند یک صفحه مشترک ایجاد کرده و به صورت خودکار در مورد تعهداتشان در قبال فرزند، اعلامیه و یادآوری دریافت کنند.

امروزه این گونه ابزار های آنلاین را ناجی روابط والدین پس از طلاق می دانند. به خصوص در مواردی که خشونت و مخاصمه زوجین نسبت به هم زیاد است ، برای ارتباط برقرار کردن به جز ابزار های آنلاین هیچ راه دیگری برای آنها قابل تصور نیست.

به علاوه در صورت بروز هر گونه مشکل حقوقی می توان از این نوشته ها به عنوان مدرک در دادگاه استفاده کرد با این حال همه می دانند که وقتی قرار باشد پیام ها فقط از طریق کی برد منتقل شود بسیاری از شوخی ها و طعنه کنایه ها و حتی مهربانی ها لابه لای ابرها گم می شوند و مردم شاید به ایمیل های همسر سابقشان پاسخ ندهند و بسیاری از مشکلات دیگر.
با تمام این احوال به نظر شما تکنولوژی روابط را ساده تر کرده است یا دشوار تر؟
 

 

منبع: خبرآنلاین از nytimes 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-26 07:41

افزودن دیدگاه جدید