کد مطلب: 

4690

نیمی از کاربران شبکه‎های اجتماعی با گوشی موبایل آنلاین می‎شوند!

نیمی از کاربران شبکه‎های اجتماعی با گوشی موبایل آنلاین می‎شوند!

بر اساس گزارش تازه یک مرکز تحقیقی مشخص شده نیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر فیس‌بوک، از طریق گوشی‌های هوشمند به این سایت‌ها سر می‌زنند؛ این آمار در میان کاربران آسیا و اقیانوسیه بیش‌تر است.

به گزارش سیتنا "citna.ir"، نیمی از کاربران شبکه‌های اجتماعی جهان از طریق گوشی‌های تلفن خود به این سایت‌ها سر می‌زنند. بر اساس نتایج یک تحقیق مشخص شده انقلابی که گفته می‌شود گوشی‌های همراه در استفاده از اینترنت ایجاد کرده‌اند چندان دور از واقعیت نیست. بر اساس تحقیقات به عمل آمده این گرایش در میان کاربران از منطقه آسیا- اقیانوسیه بیش‌تر است. آسیا-اقیانوسیه شامل بخش عمده آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه است.

بر اساس گزارش سالیانه "وضعیت رسانه‌های اجتماعی" که از سوی موسسه "نیلسن" تهیه شده مشخص شده است که ۵۹ درصد از کاربران در آسیا و اقیانوسیه از طریق گوشی‌های همراه خود به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر سر می‌زنند. این میزان، ۱۲ درصد از میانگین جهانی بالاتر است و تقریبا دو برابر میانگین اروپا و آمریکاست. در اروپا و آمریکا  ۳۳ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گوشی همراه به وب‌سایت‌های مربوط وارد می‌شوند. بر اساس آمار، بیش از سه پنجم کاربران اینترنت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

 

"نیسلن" موسسه‌ای‌ست که در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا کار می‌کند و به تحلیل رفتارهای مشتریان در حوزه‌های مختلف می‌پردازد. گزارش کامل "نیلسن" قرار است ماه آینده میلادی منتشر شود که در آن اطلاعات جزئی‌تری نظیر سن و جنس کاربران مشخص شده است.

بر اساس یافته‌های "نیلسن" همچنین مشخص می‌شود که کاربران اینترنت در آسیا و اقیانوسیه بیش‌ترین صاحبان گوشی‌های هوشمند جهان هستند.

گزارش "نیلسن" از تحلیل اطلاعات ۲۸ هزار نفر از ۵۶ کشور جهان که در فوریه و دسامبر ۲۰۱۲ به یک نظرسنجی پاسخ دادند به دست آمده است. بر اساس یافته‌‌های حاصل از این تحقیق، ۴۴ درصد مشتریان گوشی‌های همراه جهان در آسیا-اقیانوسیه، ۳۱ درصد در اروپا و ۳۰ درصد در آمریکای شمالی هستند.

بر اساس یک گزارش تحلیلی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده بود نفوذ گوشی‌های هوشمند در آسیا و اقیانوسیه ۱۹ درصد است، این در حالی‌ است که میزان نفوذ گوشی‌های هوشمند در آمریکا ۶۳ درصد و در اروپا ۵۱ درصد است. از مقایسه این دو آمار می‌شود نتیجه گرفت اگرچه تعداد دارندگان گوشی‌های هوشمند در آسیا کم‌تر است اما آن‌ها بیش‌تر به گوشی‌های خود وابسته هستند.  

آسیا، از بیش‌ترین نفوذ اینترنت تا کم‌ترین

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، بر اساس یافته‌های "نیلسن" بیش از ۶۰ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سنگاپور، اندونزی، چین، کره جنوبی و هنگ‌کنگ از طریق گوشی‌های هوشمند خود به سایت‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر فیس‌بوک و توییتر دسترسی دارند. نفوذ گوشی‌های هوشمند در میان این کشورها متفاوت است، از کم‌ترین میزان در اندونزی تا بیش از ۶۰ درصد در کره جنوبی را در بر می‌گیرد.

کره جنوبی بیش‌ترین نفوذ اینترنت را در آسیا دارد که ۸۳ درصد است. این کشور همچنین سریع‌ترین میانگین سرعت اینترنت را دارد که ۷/ ۱۵ مگابایت است. ژاپن دومین کشور از نظر میزان نفوذ اینترنت در آسیاست. نفوذ اینترنت در ژاپن ۷۹ درصد است. این در حالی‌ست که نفوذ اینترنت در کشور میانمار(برمه) در آسیا تنها یک درصد است.

چین نیز بیش‌ترین تعداد کاربران اینترنت آسیا را دارد. تعداد کاربران در این کشور ۵۳۸ میلیون نفر است. کشور بعدی هند است که ۱۲۱ میلیون کاربر اینترنت دارد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تعداد کاربران اینترنت در آسیا در سال ۲۰۱۲، ۱۴ درصد (۱۰۲ میلیون نفر) افزایش یافته است.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-20 17:04

افزودن دیدگاه جدید