کد مطلب: 

4664

یافتن شکاف امنیتی در نرم افزار تماس اسکایپ

یافتن شکاف امنیتی در نرم افزار تماس اسکایپ

شکافی امنیتی در سیستم نرم افزار تماس های صوتی-تصویری "اسکایپ" وابسته به شرکت "مایکروسافت" یافته شد به گونه ای که به هرکس این امکان را می دهد تا بتواند پسورد کاربران دیگر را به دست آورده و تغییر دهد.

به گزارش سیتنا، اولین یابنده این شکاف امنیتی، یک گروه روس بوده که پس از آن برخی سایت ها وجود این خلل امنیتی را تاکید کردند. پس از تماس با شرکت اسکایپ برای از میان برداشتن این شکاف این شرکت اعلام کرد که تحقیقات را در این باره آغاز کرده است.

کارشناسان امنیت سایبری از کاربران اسکایپ می خواهند به منظور هک نشدن حساب های کاربری شان، ایمیلی مرتبط با شناسه اسکاپیشان است را تغییر دهند چرا که هک کردن اسکایپ منوط به دانستن آدرس ایمیل مرتبط با آن است.

هکرها با دستیابی به ایمیل صاحب اسکایپ این امکان را می یابند که پیامی با موضوع تعیین دوباره پسورد بفرستد و بدین ترتیب می توانند پسورد را تغییر دهند و صاحب اصلی حساب کاربری دیگر نمی تواند وارد حساب خود شود.

العربیه نوشت: شبکه اسکایپ با پذیرش وجود این شکاف امنیتی خاطرنشان کرد که گزارش هایی در این زمینه از سوی کاربران دریافت کرده است. از این رو اقدام به بستن صفحه تغییر پسورد ویژه کاربران کرده است و تلاش خود را برای از میان بردن این خلل امنیتی آغاز کرده است.

با وجود شهرتی که اسکایپ به عنوان نرم افزاری امن برای چت کسب کرده، اما این تنها خلل امنیتی نیست که در این نرم افزاد کشف شده است. ماه گذشته ویروسی با نام "دورکبوت" به بلاک کردن اطلاعات شخصی کاربران می انجامید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-17 16:11

افزودن دیدگاه جدید