کدخبر :460 پرینت
12 مهر 1390 - 17:51

بانک اطلاعاتی پایتخت در شهر اینترنتی تهران

متن خبر

شهر اینترنتی تهران با هدف کاهش معضلات پایتخت از جمله ترافیک، آلودگی هوا و بحران سوخت با مجموعه‌ای 200 سایتی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، "علی زارعین" مدیر گروه وب سایت های دابی به آدرس www.dabi.ir با اشاره به معضلات شهر تهران، اظهار داشت: با تحقق شهر الکترونیک می توان به سوی حل این مشکلات گام برداشت. 

وی با بیان اینکه ایده شهر اینترنتی سه سال گذشته مطرح شده است، ادامه داد: این شهر نیازهای اساسی شهروندان را شناسایی کرده و در صدد پاسخگویی به آنها بر آمده است؛ اولین اقدام برای تحقق این شهر شناسایی بازارهای متمرکز موجود شهر تهران است که برای هر کدام سایت اینترنتی جدا طراحی شده واز این طریق امکان برقراری ارتباط کاربران با فروشندگان این مراکز خرید فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین به صورت مجزا برای هریک از محله‌های شهر تهران نیز سایتی طراحی شده که مراکز خرید و اماکن تفریحی، آموزشی و غیره را معرفی کرده است.

زارعین با بیان اینکه در حدود 200 سایت برای تهران راه اندازی شده که در سایت اصلی موجود است، تصریح کرد: عدم اعتماد به سایت های اینترنتی مرتبط به تهران، مشکلی در این مسیر است، به دلیل اینکه بیشتر این سایت ها در زمینه سرگرمی فعال هستند.

مدیرگروه وب سایت‌های دابی با بیان اینکه این سایت به عنوان یک بانک اطلاعاتی شهر تهران است، خاطر نشان کرد: در این خصوص مذاکرات، رایزنی و تعاملاتی با شهرداری صورت گرفته که امید می رود مورد حمایت دولت و شهرداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مشابه این شهر الکترونیک در کشورهای آسیایی و اروپایی وجود دارد، ادامه داد: ایجاد شهر الکترونیکی سایر شهرهای کشور در مراحل بعدی در دستورکار قرار خواهد گرفت که پیش بینی می شود در شهر مشهد و قم مورد استقبال قرار گیرد.

زارعین با تاکید بر اینکه تبلیغات در این سایت اینترنتی از چارچوب مشخصی تبعیت می کند، اعلام کرد: این سایت از نمایش هر نوع تبلیغی خودداری می کند، به گونه ای که به صورت پیوسته دراین زمینه نظارت صورت می گیرد.

این پروژه کارآفرینی را در محور فعالیت خود قرار داده و با اشتغال زایی برای تعداد زیادی از نیروهای فعال، آغاز به کار کرده است که توسعه پروژه زمینه مناسبی را برای رفع بخشی از مشکل بیکاری برای نسل جوان جامعه فراهم می سازد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.