کدخبر :459 پرینت
12 مهر 1390 - 17:35

ساختار مدیریتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باید تمرکزگرایی مردم سالارانه شود

متن خبر

کاندیدای مستقل عضویت در هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: تحول در ساختار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای رسیدن به مشارکت حداکثری صنف در تصمیم‌گیری‌ها ضروری است.

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، "رضا سمیع زاده" با تشریح اهداف و برنامه های انتخاباتی خود، گفت: امیدوارم با تغییر و تحول در ساختار سازمان، هیات مدیره تمرکز گرایی مردم سالارانه را در پیش گیرد تا اعضای صنف حضور پررنگ تری در تصمیم گیری ها داشته باشند.

سمیع زاده با بیان اینکه فضای تخریب به صنف لطمه می زند، افزود: این فرایند به صنف لطمه می زند، در صورتی که این فضا باید به نقد برنامه ها تغییر کند.

سمیع زاده در توضیح اینکه چرا عضو ائتلاف یا گروه خاصی نشده است، گفت: دورانی که ثبت نام از کاندیداها انجام می شد من ایران نبودم و از دور در جریان گروه بندی ها قرار گرفتم، اما به اعتقاد من وجود کاندیداهای مستقل می تواند فضای دو قطبی را که شکل گرفته تغییر دهد. به شرطی که نقش خود را پررنگ تر کنند.

وی افزود: در جاهای مختلف همیشه مدل های جدید علمی ارائه کرده ام که اغلب موفق بوده اند. زیرا معتقدم نوآوری می تواند به صنف کمک کند. جایگاهی که صنف ما دارد برازنده توان ما نیست. پتانسیل صنف فناوری اطلاعات بیش از این است.

سمیع زاده یکی از مهم ترین برنامه های خود را تبدیل ساختار سانترالیزم فانکشنال موجود در سازمان به یک ساختار سانترالیزم دموکراتیک پویا عنوان کرد و گفت: تغییر این ساختار موجب ایجاد ساختاری مدرن برای مشارکت تمام اعضا در تصمیم گیری ها می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بسیاری از سازمان ها سیستم فشاری حاکم است که باید آن را به سیستم کششی تبدیل کنیم. البته با روش های غیر معمول قطعا موفق نخواهیم شد. در وهله اول باید بین اعضا اعتماد سازی کنیم. اطلاعات و نیازهای اعضا را جمع آوری کرده و با اعضای سازمان در تعامل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی فراهم شود که اعضا نسبت به فعالیت در سازمان کشش داشته باشند،گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای باید از فناوری اطلاعات در بدنه خود استفاده کند. هم اکنون با ایجاد فضای وب 2 می توان تغییراتی اساسی در بدنه سازمان ایجاد کرد.

سمیع زاده افزود: باید سازمانی موثر، چابک و هماهنگ با تغییرات سریع دنیای امروز داشته باشیم وهمانطور که می دانید سیستم فشاری در هیچ جای دنیا کاربرد ندارد و تمام صنایع به سیستم کششی روی آورده اند.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: باید دلایل اینکه چرا نظام صنفی رایانه‌ای نتوانست با تشکل های مختلف ارتباط خوب برقرار کند را شناسایی کرد. در واقع باید لوپ های علت و معلول را شناسایی و حل کرد.

وی افزود: راهکار من این است که کمیسیونی مشترک با تشکل ها داشته باشیم به گونه ای که منافع آن ها لحاظ شود و علت را به رسمیت بشناسیم. با به رسمیت شناختن حق موجودیت تشکل ها، چتری برای حمایت از منافع اعضا ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای باید هدفمند، استراتژی محور و پاسخگو به اعضا باشد،گفت: با ایجاد تعامل وهمسو سازی تشکل های فعال، قدرت چانه زنی با نهاد های ذی ربط فناوری اطلاعات افزایش می یابد.

سمیع زاده در مورد ساماندهی و ارتقای کیفی نمایشگاه های حرفه ای و تخصصی حوزه ICT به خصوص الکامپ گفت: نمایشگاه فناوری اطلاعات بسیار مهم و حایز اهمیت است. نمایشگاه باید هدف گذاری مشخصی داشته باشد. صنف می تواند نمایشگاه قابل توجه دیگری برگزار کند. هر گروهی اگر از درون خود قوی باشد بقیه نیز با آن ها قوی برخورد می کنند. واقعیت امر این است که وقتی همه اعضای صنف زیر یک پرچم واحد فعالیت کنند دولت نیز آن ها را به رسمیت می شناسد.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که در سازمان باید رعایت شود حرکت به سوی تامین امنیت فکری وحق مالکیت معنوی کپی رایت است. نظام صنفی باید از خود شروع کند و بحث کپی رایت را در مورد محصولات خارجی به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

 

اخبار مرتبط: رقابت برای کسب کرسی‌های هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

                 دعوت انجمن ISPها از فعالان حوزه برای حضور در انتخابات نظام صنفی

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.