کدخبر :4586 پرینت
20 آبان 1391 - 13:19

نماینده ایران رییس کمیته مدیریت جامعه مخابراتی آسیا – اقیانوسیه شد

متن خبر

مهندس «احمد پورنگ نیا» عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به مدت دو سال ریاست کمیته مدیریتی جامعه مخابراتی آسیا – اقیانوسیه (APT) را بر عهده گرفت.

به گزارش سیتنا، در سی و ششمین اجلاس کمیته مدیریتی APT که از تاریخ 16 تا 19 آبان در شهر بانکوک برگزار شد، مهندس پورنگ نیا عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به اتفاق آراء برای 2 سال به ریاست کمیته مدیریتی APT انتخاب شد.

جامعه مخابراتی آسیا – اقیانوسیه APT در سال 1979 به ابتکار اتحادیه جهانی مخابرات ITU و با هدف توسعه زیرساخت های ارتباطاتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأسیس شد و هم اکنون 36 کشور آسیایی و اقیانوسیه عضو این جامعه هستند و مقر آن در بانکوک – تایلند است.

کمیته مدیریتی APT یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری APT است که اجلاس های آن به صورت سالانه برگزار می شود و در آن طرح ها و برنامه های محتوایی و مالی- اداری سال بررسی و برنامه کاری و مالی سال بعد تصویب و برای اجراء در اختیار دبیرکل APT قرار می دهد.

وظایف رییس کمیته مدیریتی APT عبارت از نظارت بر وظایف اداره جامعه مخابراتی APT، پیگیری خط مشی و اصول مجمع عمومی APT، نظارت بر عملکرد فعالیت‎های دبیرخانه و تعیین وظایف اعضاء دبیرخانه می باشد.

همچنین تدوین طرح ها و برنامه های محتوایی و مالی – اداری APT و  بررسی موضوعات اجلاس ها و کارگاه های آموزشی از دیگر وظایف این کمیته است.

انتخاب مهندس پورنگ نیا به این سمت بین المللی گامی مهم در راستای تحقق سیاست و حضور اثر گذار در مجامع بین المللی  و تبدیل ایران به قطب ارتباطی منطقه  است.

منبع: روابط عمومی شرکت زیرساخت

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.