کد مطلب: 

4446

وزیر ارشاد: جامعه‎ی مطبوعاتی ما حرف‎های جدی دارد که باید شنیده شود

وزیر ارشاد: جامعه‎ی مطبوعاتی ما حرف‎های جدی دارد که باید شنیده شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلب اعتماد مردم را بالاترین سرمایه های مطبوعات و رسانه ها خواند و گفت: مردم جامعه وقتی صداقت، راستی و بیان نقد منصفانه را در مطبوعات و رسانه ها ببینند، قطعا با دیدی مثبت به سوی آنها خواهند رفت.

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: حضور پررنگ مطبوعات در این نمایشگاه باعث رونق بخشی به آن می شود.

حسینی ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به افزایش تعداد غرفه ها از 570 غرفه به 830 غرفه شاهد حضور فعال‎تر اصحاب رسانه در نمایشگاه باشیم.

وی همچنین از دست اندرکاران نمایشگاه نوزدهم به دلیل استفاده بهینه از همه فضای شبستان قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها در مورد برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها تاکید کرد: شنیدم که بعضی ها گفته بودند اگر در این شرایط اقتصادی هزینه های برگزاری نمایشگاه مطبوعات به خود مطبوعات اختصاص یابد و در نتیجه نمایشگاه برگزار نشود، بهتر است، در حالی که چنین نیست. به هر حال فضایی که برپا شده در نهایت نفعش به خود مطبوعات می رسد.

وزیر ارشاد تخصیص پنج میلیارد ریال بن برای خریدمطبوعات و اشتراک نشریات در نمایشگاه امسال را یک کمکی اساسی به اقتصاد رسانه ها توصیف کرد.

حسینی همچنین با اشاره به تاخیر طولانی مدت در پرداخت یارانه مطبوعات گفت: سعی می کنیم تا پایان نمایشگاه خبرهای خوشی برای اصحاب رسانه داشته باشیم.

حسینی اجمالا یادآور شد: سعی می کنیم تا پایان هفته جاری و نهایتا تا اوایل هفته آینده یارانه معوقه 6 ماهه گذشته را به حساب همه مطبوعات واریز کنیم.

عضو کابینه دولت دهم یادآورشد: بعدازظهر هم در جلسه هیئت دولت به سایر مسئولین تاکید می کنم که علیرغم وجود مشکلات اقتصادی بحث صرفه جویی را به حوزه مطبوعات تسری ندهند و برعکس به این حوزه بیش از پیش کمک شود.

وزیر ارشاد با اشاره به تاکید رهبری در مورد ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی از رسانه ها خواست ابعاد مختلف این موضوع را برای تنویر افکار عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه با برشمردن بخشی از برنامه های نمایشگاه امسال از جمله نمایشگاه عکس مطبوعات، گرافیک مطبوعاتی و عکاسی شهروندی در خصوص برنامه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای تاسیس موزه مطبوعات هم گفت: امیدواریم به زودی یک جای ثابتی برای موزه مطبوعات فراهم شود تا در آن شاهد سیر تکوینی مطبوعات از مشروطه تا به حال باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از همه مسئولان و شخصیت های کشوری برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها دعوت کرد و گفت: گاهی اوقات این عزیزان گلایه هایشان را از رسانه ها به ما می گویند. بهتر است بیایند و رودررو و مستقیم این مسائل را با رسانه ها در میان بگذارند.

وزیر ارشاد ادامه داد: همچنین باید گلایه های مطبوعات را هم شنید، نه اینکه یک طرفه به قاضی برویم. جامعه مطبوعاتی ما هم حرف های جدی دارد که باید شنیده شود.

حسینی قالب نیروهای مطبوعاتی ایران را افرادی متعهد دانست که به گفته او نه برای امرار معاش بلکه از سر علاقه و عشق به این حرفه وارد کار رسانه شده اند.

وی همچنین با اشاره به شرایط حساس کشور و تهدیدهای خارجی بر حضور ارتباط تنگاتنگ و صمیمی رسانه ها، مسئولان و مردم تاکید کرد و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: شکل گیری یک فضای عقلانی به انتخاب بهتر مردم کمک می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مشکلات کاغذ روزنامه ها گفت: ما پیگیر این مسائل هستیم و ان شاءالله در این نمایشگاه هم به این موضوع و دیگر مشکلات مرتبط با رسانه ها پرداخته شود.

حسینی همچنین از برگزاری دومین اجلاس اتحادیه مطبوعات جهان اسلام در روز سه شنبه هفته جاری و در مراسمی با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور خبر داد.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها بعدازظهر امروز یکشنبه 7 آبان با حضور محمد علی آبادی معاون رئیس جمهور و دبیر کل کمیته ملی المپیک و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دست اندرکاران این نمایشگاه و نیز مهمانان خارجی آن در مصلی بزرگ تهران افتتاح شد.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-28 14:26

افزودن دیدگاه جدید