کد مطلب: 

4288

فیلترشکن و VPN اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی را می دهد

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: استفاده از فیلترشکن و VPN برای دسترسی به سایت های فیلتر شده، اجازه دسترسی سرورهای خارجی به اطلاعات شخصی را می دهد.

به گزارش سیتنا، نصرت الله امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مدیریت اغلب سرورهای خارجی اینترنت را در اختیار کشورهای انگلیس و آمریکا دانست و افزود: استفاده از فیلتر شکن و VPNبرای دسترسی به سایت های فیلتر شده، موجب اختصاص یک آی پی خارجی برای فرد شده و نا خودآگاه سیستم مورد استفاده فرد را به سرورهای خارجی متصل می کند.

وی به بند ج ماده 25 قانون جرایم رایانه ای اشاره کرد و یادآورشد: در این ماده به صراحت اشاره شده که انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزشی استفاده از سایت های غیر مجاز،شنود غیر مجاز، جاسوسی و تخریب و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی جرم محسوب می شود.

امیری فیلتر شکن و VPNرا از جمله این ابزارها دانست و اظهار کرد: برای متخلفانی که با استفاده از این ابزارها به فعالیت غیر مجاز در فضای مجازی می پردازند یا در اختیار سایر افراد قرار می دهند، حبس از 91 روز الی یک سال و یا جریمه نقدی پنج الی 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان، استفاده از این ابزارهای را در محیط کاری که دارای اطلاعات طبقه بندی شده باشد، دارای پیگیرد قانونی و قضایی دانست و گفت: استفاده از این نرم افزارها، زمینه دسترسی سرورهای خارجی به اطلاعات یک سیستم اداره را فراهم و در پی آن زمینه سود جویی و نفوذ اطلاعات به خارج از کشور را فراهم می کند.

وی استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن و VPN را موجب خروج اطلاعات از شبکه فیلترینگ کشور دانست و خاطر نشان کرد: این اقدامات علاوه بر آنکه زمینه تبادل اطلاعات را امکان پذیر می سازد، بلکه امکان دریافت پورت های باز و دسترسی به اطلاعات شخصی از جمله فیلم، عکس و سایر داده ها را در دسترس سرورهای خارجی قرار می دهد.

امیری با بیان اینکه افراد باید متوجه باشند که زندگی بدون استفاده از این نرم افزارها نیز امکان پذیر است، افزود: امروزه به ویژه گروه های تحصیل کرده گرایش بیشتری به استفاده از این نرم افزارها دارند که باید متوجه باشند به این طریق نا خواسته اجازه جاسوسی برای دشمنان و دریافت اطلاعات داخلی کشور را فراهم می کنند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-11 19:32

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
یک سوال.کسی که واقعا دنبال خلاف نیست و با این وضع فیلترینگ کارش لنگه باید چیکار کنه؟به من بگید.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید