کدخبر :4286 پرینت
20 مهر 1391 - 11:44

رویکرد حمایتی وزارت ارشاد از نمایشگاه امسال رسانه های دیجیتال

متن خبر

مدیر بخش رسانه های بر خط ششمین دوره برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به نمایشگاه امسال رسانه های دیجیتال، رویکردی حمایتی داشته و در راستای آن سه متر به غرفه هر پایگاه اضافه شده است.

به گزارش سیتنا، محمدرضا اصنافی، با حضور در غرفه شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری با تأکید بر اینکه نمایشگاه امسال به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است، اظهار کرد: بازخوردهایی که از مردم داشتیم، بسیار مناسب بوده است.

او با اشاره به متقاضیان دریافت غرفه در نمایشگاه امسال گفت: محدودیت های مکانی و فضایی نمایشگاه موجب شد تا از میان 300 درخواست رسیده از سایت ها و پایگاه های بر خط، تنها به 100 مورد از آن ها پاسخ مثبت دهیم و متأسفانه 200 مورد دیگر فرصت حضور در این دوره را پیدا نکردند، البته فضای غرفه ها را برای جوابگویی به این تعداد کمتر کردیم هرچند که مکن است عده ای از این موضوع ابراز نارضایتی کنند اما این اقدام در راستای استفاده مطلوب از فضای نمایشگاه صورت گرفته است.

او درباره ملاک های مورد نظر این بخش برای رسیدگی به درخواست ها، یادآور شد: عوامل متعددی برای گزینش دخیل بوده اما با توجه به رویکرد فرهنگی وزارت ارشاد، بیشتر سعی شده که به این بعد توجه شود و پایگاه هایی گزینش شوند که در راستای رسالت فرهنگی خود بتوانند با حضور در این نمایشگاه با مخاطبان خود از نزدیک ارتباط برقرار کنند.

اصنافی، ضمن مطلوب دانستن جایگاه پایگاه های خبری در سالن شبستان مصلی درباره دلیل تغییر عنوان این بخش از سایت های اینترنتی به پایگاه های برخط عنوان کرد: آئین نامه توسعه فعالیت های فرهنگی دیجیتال سال 89 تصویب و بهمن ماه سال قبل به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن، این عنوان تغییر کرد و مرکزی برای پایگاه های بر خط به وجود آمد.

او در پاسخ به ادعای برخی غرفه داران مبنی بر اینکه زمان فراخوان برای درخواست غرفه محدود بوده است، اظهار کرد: امسال فراخوان را کمی زودتر اعلام کردیم و ثبت نام از 25 مرداد تا پنج شهریور صورت گرفت که بر همین اساس، نسبت به سالیان گذشته 10 تا 15 روز به مهلت ثبت نام اضافه شد و در زمینه غرفه آرایی نیز همین رویه صورت گرفت و حدودا پنج روز کار را زودتر شروع کردیم.

او درباره روند اتخاذ هزینه های مورد نیاز برای صاحبان غرفه ها نیز گفت: رویکرد وزارت ارشاد در این دوره حمایتی بوده و علاوه بر آن برخی پایگاه ها نیز به فراخور فعالیت، رسالت و اقدامات انجام داده شده و پرونده ای که داشتند، مشمول تخفیف شدند  البته بیشتر غرفه داران بخش رسانه های بر خط در دید حمایتی وزارت ارشاد قرار داشتند.

مدیر بخش رسانه های بر خط ششمین دوره برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود: حداکثر مبلغی که برای هر غرفه در نظر گرفته شده بود سرجمع  به بیشتر از 300 هزار تومان هم نمی رسید و البته در راستای آن و با رویکردی حمایتی سه متر به متراژ هر غرفه اضافه شد.

اصنافی در پایان با مثبت خواندن فعالیت های پایگاه خبری - تحلیلی شفقنا، ابراز کرد: تا قبل از برپایی ششمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال، آشنایی چندانی با این پایگاه خبری نداشتم اما این نمایشگاه منجر شد به فعالیت های خوب این پایگاه خبری پی ببرم و امیدوارم در آینده، حضور چشم گیرتر و موثر تری در عرصه های گوناگون رسانه ای داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.