کد مطلب: 

426

نصب مرتفع ترین دوربین جهان برای نظارت بر اورست

نصب مرتفع ترین دوربین جهان برای نظارت بر اورست

شرکتی آلمانی با نصب یک دوربین ویدیویی مقاوم در برابر سرما و فشار در ارتفاع پنج هزار و 643 متری رکورد نصب دوربین تصویربرداری را در مرتفع ترین نقطه جهان شکست.

 

به گزارش سیتنا از خبرگزاری مهر، شرکت Mobotix در آلمان از دوربینهای تجسسی خود در ارتفاعاتی بالاتر و برای اهدافی جدیدتر استفاده می کند. این شرکت دوربین نوع M12 خود را در ارتفاع پنج هزار و 643 متری بر روی کوهی به نام "کالا پاتهار" نصب کرده است تا بتواند تصاویری با کیفیت بالا را از قله هشت هزار و 848 متر اورست در اختیار داشته باشد.

 

این دوربین خورشیدی عنوان مرتفع ترین دوربین ویدیویی جهان را به خود اختصاص داده است. منطقه کالاپانهار که به خاطر موقعیت مناسبی که نسبت به بخش غربی اورست دارد انتخاب شده است، رخهای شمالی و جنوب غرب کوهستان را به خوبی آشکار می کند. دوربین در این ارتفاع در معرض شرایط بسیار دشواری قرار دارد، بادهایی با سرعت بسیار بالا و درجه حرارت منفی 30 درجه سیلسیوس.

 

تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ویدیویی به صورت بی سیم به لابراتوار/رصدخانه Ev-K2-CNR که در ارتفاع پنج هزار و 050 متری قرار گرفته ارسال می شوند. نصب این دوربین، آزمایش و تنظیم آن ماه ها زمان صرف کرده است تا متخصصان آلمانی بتوانند رکورد مرتفع ترین دوربین جهان را به نام خود به ثبت برسانند.

 

محققان امیدوارند تصاویر به دست آمده از این دوربین ویدیویی به همراه اطلاعات هواسنجی که از مرتفع ترین ایستگاه آب و هوایی در ارتفاع هشت هزار متری به دست می آیند، دیدگاهی جدید را درباره تغییرات آب و هوایی ارائه کنند.

 

بر اساس گزارش گیزمگ، تصاویر این دوربین تصاویری نیستند که کاربران اینترنتی با جستجوی نام اورست در گوگل می توانند آن را مشاهده کنند. دوربین تنها در بازه زمانی 6 صبح تا 6 عصر روشن بوده و تصاویر جدید هر پنج دقیقه یکبار بارگذاری می شوند تا محققان بتوانند حرکات ابرها را بر فراز قله مشاهده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-02 14:27

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناسAbbas
tanks a lot
ارسال شده توسط ناشناسAbbas در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید