کدخبر :4230 پرینت
15 مهر 1391 - 19:40

همایش جوان آگاه الگوی مبارزه با بزهکاری‎های اینترنتی

متن خبر

نخستین همایش همایش جوان آگاه با رویکرد پیشگیری از جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی اعتماد در مبادلات الکترونیکی با معرفی برترین وب سایت های ایران مهر ماه جاری در محل سالن همایشهای ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال در محل مصلی تهران در تاریخ 18 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش سیتنا، مهندس نوید کمالی دبیر علمی همایش جوان آگاه ابراز داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در کلیه مشاغل، انواع جامعه های مجازی، شبکه های اجتماعی ، نبود فرهنگ سازی در عرصه تجارت الکترونیک ، تبادلات اینترنتی و نیز وجود کاربران اینترنتی که طبق آخرین آمار 36 میلیون کاربر اینترنتی در ایران را تشکیل می دهند، متاسفانه هر روز به تعداد ترفندهای جدید کلاهبرداران برای سوء استفاده از جوانان ناآگاه اضافه می گردد. این در حالی است که طبق آمارهای نهادهای رسمی 80 درصد جوانان برای پیدا کردن نیاز خود از قبیل ثبت نام دانشگاه ها ، تحقیقات ، جستجوی مطالب و مبادلات پولی به اینترنت مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: بارها و بارها دیده شده که جوانان برای خریدهای کوچک و بزرگ، دانلود فیلم و موسیقی مورد علاقه شان،بازی های آنلاین،استفاده از جامعه های مجازی و نیازهای متعدد دیگر به اینترنت مراجعه می نمایند؛ عده ای از طریق اینترنت مسایل شرعی خود را با مراجع خود در میان می گذارند ، همه ی این موارد بدان معناست که افراد بسیار زیادی از سامانه ها و درگاه های اینترنتی استفاده می نمایند که در صورت استفاده نادرست از آن ها، تهدیدی بر علیه افکار و عقاید جوانان و سرمایه های ملی کشور عزیزمان ایران خواهد بود. به همین دلیل باید جبهه فرهنگی فعالان سایبری تقویت گردد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری همایش جوان آگاه فرصتی مناسب برای پرورش نیروهای مستعد و توانمند مسلح به سلاح دانش و بصیرت برای فعالیت در فضای مجازی است.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.