کد مطلب: 

4214

پس گرفتن شکایت گوگل از اپل بدون توضیح

وکلای شرکت موتورولا که عضوی از گوگل شده، با پر کردن ورقه ای در آی تی سی یا کمیسیون تجارت جهانی به ذکر این نکته بسنده کردند که آنها بدون هیچ تعصبی شکایت خود در 7 مورد نقض ثبت اختراع موتورولا توسط اپل را پس می گیرند.

به گزارش سیتنا، اپل هنوز تا انتشار این خبر، واکنش رسمی نشان نداده است و گوگل تنها به این نکته بسنده کرده که: همانطور که بارها اعلام کرده ایم، به شدت دفاع از شرکای خود را ادامه خواهیم داد. (منظور دفاع از موتورولا علیه اپل!)
گفتنی است گوگل و اپل در جنگ نقض ثبت اختراع در سطح بین المللی از سال 2010 با هم درگیر بوده و اپل بدلیل رشد روزافزون آندروید گوگل، سعی در محدود شدن سیستم عامل رقیب دارد. این جنگ سایر شرکتها مانند سامسونگ، اچ تی سی و سایر شرکتهایی که از آندروید برای سیستم عامل تبلت و تلفن هوشمند خود استفاده می کنند را نیز درگیر خود ساخته است.
رویترز در ماه آگوست خبر داد که دو کمپانی با هم سر میز مذاکره نشسته اند. گوگل سپس اظهار نظر رسمی کرد که بین موتورولا و اپل نه شفاهی و نه کتبی توافقی حاصل نشده است.
به گفته کارشناسان ممکن است البته این شکایت دوباراه از سر گرفته شود.
فلوریان مولر که اولین نفر این خبر را در وبلاگ خود درج کرد، می گوید: گوگل جلوی شکایت را گرفت چرا که ممکن است این کیس سرعت کیس حقوقی قبلی را کند کند. اما این کیس حقوقی قبلی چیست؟
به گفته مولر در کیس قبلی قاضی گفته اپل یک ثبت اختراع مرتبط با از بین بردن نویز هنگام مکالمه تلفنی را نقض کرده است.در این مورد قضاوت نهایی در آوریل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت.
مولر در این مورد می گوید شاید آنها شانس خود را علیه اپل و پبروزی بر آن در سال 2013 در دادگاه امریکا می خواهند نگه دارند!
بزرگترین پیروزی حقوقی در تاریخ جنگهای نقض اختراع بین کمپانی ها برنده شدن اپل در 24 آگوست 2012 علیه سامسونگ و ضرر 1 میلیارد دلاری سامسونگ در این باره است که می توان ذکر کرد.
سامسونگ بر اساس آمار در فصل دوم سال مالی جاری اپل را در بازار فروش امریکا پشت سر گذاشت و مقام برتر فروشنده ها را کسب کرد، چیزی که اپل از آن وحشت زده شد.
گفتنی است گوگل در ماه می سال جاری موتورولا را 12.5 میلیارد دلار خرید و از آن تاریخ به بعد، موتورولا عملا عضوی از گوگل شده است.
منبع: خبرآنلاین از شیکاگو تریبون

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-05 16:30

افزودن دیدگاه جدید