کد مطلب: 

4145

از شرق تا ایرنا ؛ همه گرفتار قوانین ناکارآمد رسانه ای!

از شرق تا ایرنا ؛ همه گرفتار قوانین ناکارآمد رسانه ای!

همزمان با سفر محمود احمدی نژاد ، علی اکبر جوانفکر ، مدیرعامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور برای گذراندن ایام حبس خود که مربوط به محکومیت قضایی اوست ، بازداشت و راهی زندان اوین شد.

به گزارش سیتنا، جعفر محمدی* در عصر ایران نوشت: هر چند بسیاری از منتقدان احمدی نژاد ، از این اتفاق استقبال کردند و از دستگیری جوانفکر ابراز خرسندی نمودند ولی واقعیت این است که زندانی شدن هیچ روزنامه نگاری ولو آن که مشاور رئیس جمهور باشد ، جای خوشحالی ندارد.

البته در این میان ، حرجی بر قوه قضاییه نیست چه آن که دستگاه قضایی در برخورد با جرائم مطبوعاتی ، ناگزیر بر اساس قوانین مصوب حکم می کند بلکه روی سخن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که هنوز نتوانسته یا نخواسته اند قوانینی را تصویب کنند که آزادی بیان رسانه ها را تضمین کند تا در عین برخورد با متخلفان ، نیازی به زندانی کردن افرادی نباشد که حداکثر کاری که کرده اند ، "نوشتن دیدگاه" هایشان است و نیز رسانه ها به محاق توقیف و توقف نروند.

بدیهی است مادام که قوانین مربوطه بازبینی نشود یا قوانین جدید تصویب و اجرا نشود ، محاکم قضایی بر مبنای قوانین موجود عمل می کنند ؛ قوانینی که به هیچ روی شایسته تعامل با رسانه ها نیستند و مثلاً بین اراذل و اوباشی که فحاشی می کنند و نویسنده که یک متن انتقادی نوشته ، فرقی قائل نمی شوند و هر دو را به مجازات "توهین" محکوم می کنند!

در این میان ، کشیده شدن اختلافات سیاسیون به عرصه رسانه ها نیز مزید بر علت شده است تا اغلب اهالی قلم و رسانه نیز همانن فعالان حزبی ، رفتار جناحی از خود بروز دهند و نه تنها گاه علیه یکدیگر پرونده سازی کنند ، بلکه حتی از زندانی شدن همدیگر نیز ابراز شادمانی نمایند!

برای اهالی رسانه و دغدغه مندان آزادی بیان ، نه زندانی شدن مدیر ایرنا باید خبر خوبی باشد ، نه محکومیت مدیر مسوول سایت فردا و نه توقیف روزنامه شرق و بازداشت مدیرمسوول آن.
مرزبندی سیاسی ما با هرکدام از سه رسانه پیش گفته ، دلیل نمی شود که از مشکل پیش آمده برای هر کدامشان ابراز ناراحتی نکنیم و آرزومند آزادی مدیران ایرنا و شرق و تجدید نظر در حکم مدیر مسوول سایت فردا نشویم.

رسالت تاریخی رسانه ها و باورمندان به مردمسالاری و آزادی بیان در ایران 1391 آن است که پیگیر تصویب قوانینی باشند تا بتوانند در سایه آن قوانین ، رسانه های ایران را از وضعیت نامناسب و پر ریسکی که اکنون گرفتارش هستند نجات دهند.

به امید رهایی همه اهالی رسانه و مشخصاً مدیران ایرنا و شرق که در روزهای اخیر راهی اوین شده اند.

*مدیر مسؤول عصرایران

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-28 20:01

افزودن دیدگاه جدید