کد مطلب: 

3922

رومینگ، کلاهی که خارجیان سر شرکت مخابرات می گذارند یا شرکت ها سر مردم؟

رومینگ، کلاهی که خارجیان سر شرکت مخابرات می گذارند یا شرکت ها سر مردم؟

در آمد رومینگ که ظاهراً هیچ گونه نظارتی بر روی آن انجام نمی شود به یکی از در آمدهای بی حساب و کتاب شرکت مخابرات ایران تبدیل شده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بولتن نیوز، استفاده از خط رومینگ بین المللی که اکنون نزدیک به یک دهه است در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، اکنون به یکی از معضلات بزرگ کاربران ایرانی تبدیل شده است. هزینه های گران، غیر متناسب و ناهمگون این سرویس بین المللی هر روز شرایط را برای استفاده کاربران مشکل تر می کند و در مواردی به نفع مشتری است که در کشور خارجی از خدمات و سیم کارت کشور دیگر بهره ببرد زیرا هزینه رومینگ به مراتب گران تر از هزینه سیم کارت و هزینه مکالمه کشور دیگر است.

هیچگونه نظارت و هماهنگی برای تعرفه های این سیستم بین المللی انجام نمی شود به نحوی که تعرفه های آن با تعرفه های جاری که در کشورهای دنیا استفاده می کنند بسیار متفاوت است، حتی اگر هیچگونه تلفن و یا پیامی بوسیله کاربران خدمات مورد استفاده قرار نگیرد باز هم نمی توان متوجه شد که با چه شرایطی این تعرفه ها مورد ارزیابی شرکت مخابرات ایران قرار می گیرد. و از آنها به چه طریق در شرکت مخابرات در آمد زایی می شود.

گاهی بدون این که تماسی حاصل شود پیامک به مشتری می رسد که این مبلغ هزینه کرده اید و معلوم نیست بابت مکالمه ای که انجام نشده چرا باید هزینه پرداخت شود.

موضوع دیگر، به مراودات شرکت مخابرات ایران با شرکت های طرف قراردادش در خارج از کشور بر می گردد که این مراودات به چه طریق در هزینه رومینگ مورد استفاده قرار می گیرد. کنتور هزینه به شدت و سرعت حرکت می کند و مشتری متوجه نمی شود که چرا این هزینه تا این حد بالاست.

وقتی می توان باتهیه سیم کارت و شارژ در کشور مورد نظر، با هزینه کمتری از خدمات تلفن استفاده کرد مشخص نیست که هزینه رومینگ برچه مبنایی تا این حد بالاست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-14 13:20

افزودن دیدگاه جدید