کد مطلب: 

3865

دکتر روستا: روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی‌ در‌ مدیریت‌ ارتباط‌ فراگیر سازمان‌ها دارند

دکتر روستا: روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی‌ در‌ مدیریت‌ ارتباط‌ فراگیر سازمان‌ها دارند

دکتر احمد روستا که قرار است در تاریخ بیستم شهریور ماه و در کنفرانس روابط‌عمومی، صنعت و تولید ملی به ارائه مقاله‌ای با عنوان «نگرشی نو به روابط عمومی» ضمن بیان مطلب فوق گفت: موفقیت بسیاری از انسان‌ها و سازمان‌ها در نتیجه نوع و کیفیت ارتباط‌های آنهاست.

 

به گزارش سیتنا، وی با تشریح اینکه، موفق کسی است که ارتباط مطلوبی با انواع مخاطبان داشته باشد، ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در مدیریت ارتباط فراگیر سازمان‌ها دارند.

دکتر روستا در پاسخ به این سؤال که، مدیریت ارتباط فراگیر چیست؟ گفت: مدیریت ارتباط فراگیر عبارت است از «برقراری، بهره‌برداری، نگهداری، پایداری و کنارگذاری » ارتباط با انواع مخاطبان  وذینفعان برای «تفهیم و تفاهم، تأثیر و تأثر و تغییر وتحول »و دستیابی به سایر اهداف ارتباطی  و ایجاد ارزش اضافی.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: مدیریت ارتباط فراگیر، چگونگی دستیابی به هفت‌سین «سرعت، سهولت، سلامت، ساماندهی، سودمندی، سرتری وسازگاری» در «ارتباط‌ها و انتخاب‌ها و دادوستدها» جهت افزایش «آرامش، آسایش و ارزش» و «همبستگی، هم پذیری و هم زیستی» است. هفت‌سین « ارتباط‌ها و انتخاب‌ها» نتیجه مدیریت ارتباط فراگیر مطلوب است که می‌تواند نوعی «مزیت رقابتی » باشد.

دکتر روستا با ذکر اینکه اگر زندگی و کسب و کار را فرایند «ارتباطات، اطلاعات و مبادلات» بدانیم و اگر باور داشته باشیم که انسان موجودی «اجتماعی، ارتباطی و اقتصادی» است، مدیریت ارتباط فراگیر پاسخگوی این فرایند و انسان است و روابط‌عمومی ها نقش آفرینان مهم مدیریت ارتباط فراگیر به شمار می روند؛ آنها با ارتباط «هدفمند، هوشمند و نظام مند » خود با دیگران می‌توانند بسیاری از تنش‎ها را به آرامش و ضدارزش‌ها را به ارزش تبدیل کنند و کیفیت ارتباط سازمان با مخاطبان را بهبود بخشند و بر خوشنامی و نیکنامی سازمان بی‌افزایند. آنها می‌توانند نقش مهمی در «مدیریت برند فراگیر»، تقویت وحفظ برندهای « شخص، محصول و نهاد» داشته باشند.

 

نویسنده کتاب‌های متعدد در زمینه تبلیغات معتقد است: نسل جدید روابط‌عمومی‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین وفنون، مهارتها و قابلیت‌های خود این فرصت را پیدا کرده‌اند تا جایگاه بهتری برای خود بوجود آورند.

او در تشریح بیشتر دیدگاه خود افزود: با تغییر نگرش روابط‌عمومی‌ها  از یک حوزه محدود به پدیده «فراگیر» وبویژه « مدیریت ارتباط فراگیر» و «مدیریت برند فراگیر» وظایف، اختیارات، مسؤولیت‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تازه‌ای برای روابط‌عمومی‌ها مطرح می شود که سرانجام «جایگاه ومنزلت » روابط‌عمومی را در جامعه دگرگون خواهد کرد.

دکتر روستا تأکید کرد: مدیران روابط‌عمومی آینده، مدیرانی هستند که با تشخیص ضرورت‌ها، دامنه فعالیت خود را گسترده تر کرده و خود را «مدیران روابط فراگیر» یا « مدیران ارتباط فراگیر » می‌دانند و می نامند و بر ارتباط‌ها، انتخاب‌ها وآثار آنها نقش چشمگیر و ارزنده‌ای خواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-08 17:56

افزودن دیدگاه جدید