کد مطلب: 

3647

پرفروش ترین برندهای جهانی بازار تلویزیون

تلویزیون‌ها معمولا از پر طرفدارترین و پر فروش‌ترین محصولات الکترونیکی مصرفی هستند که در طول سال‌های مختلف نوسانات و تغییرات زیادی را در بازار تجربه کرده‌اند.

به گزارش سیتنا به نقل از دنیای اقتصاد، در واقع از آنجا که این محصولات تاثیر چشمگیری بر روند زندگی روزمره افراد دارند، طبیعتا به سلیقه و نیاز بازار پیش می‌روند و تغییر می‌کنند.

بازار جهانی انواع تلویزیون اما سال ۲۰۱۲ را با نتایج چندان خوبی آغاز نکرد و در نهایت اولین فصل از این سال را با کاهش ۳۰درصدی در میزان صادرات جهانی به پایان رساند. فصل دوم اما برای بازار جهانی تلویزیون روند بهتری داشته است.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Displaybank که به تازگی توسط موسسه بزرگ IHS iSuppli خریده شده است، نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی انواع تلویزیون‌های صفحه تخت در فصل دوم امسال دوباره به روند رشد خودش بازگشته است.

با این اوصاف صادرات جهانی تلویزیون‌های صفحه تخت که شامل تلویزیون‌های پلاسما و LCD هم هستند در فصل دوم سال ۲۰۱۲ با رشد بیش از ۶/۳ درصدی به ۹/۴۸ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که حجم صادرات جهانی تلویزیون‌های صفحه تخت در فصل اول امسال برابر ۲/۴۷ میلیون دستگاه بوده است.

در این میان اما همانطور که انتظار می‌رود بیشترین سهم صادرات جهانی تلویزیون‌های صفحه تخت در اختیار تلویزیون‌های LCD است و تلویزیون‌های پلاسما سهم بسیار کمتری را به خودشان اختصاص داده‌اند.

«تام مورود» یکی از تحلیلگران موسسه IHS در این مورد می‌گوید: «بعد از یک رکود عجیب و دور از انتظار در اولین فصل سال، صادرات جهانی تلویزیون دوباره در فصل دوم نشانه‌هایی از حیات را از خودش به جا گذاشته است.

در واقع کاهش میزان صادرات جهانی تلویزیون در فصل اول در مقایسه با فروش ویژه و قابل توجهی که این محصولات در فصل چهارم سال گذشته و تعطیلات کریسمس داشتند، بسیار چشمگیر بود. اما این بازار در فصل دوم امسال یک بار دیگر با الگوی معمول و رایج سال‌های گذشته همراه شد و دوباره به روند رشد خودش بازگشت».

فصل دوم شروع خوبی داشت و صادرات جهانی انواع تلویزیون در ماه آوریل که اولین ماه از فصل دوم است، رشد ۴ درصدی داشت. به این ترتیب در ماه‌های بعد این روند رشد ادامه پیدا کرده است.

 صادرات جهانی تلویزیون‌های LCD در این فصل رشد ۴/۳ درصدی داشته، در حالی که این میزان در فصل اول امسال با کاهش ۳/۲۹ درصدی همراه بوده است.

 صادرات جهانی تلویزیون‌های پلاسما هم در این فصل رشد ۶/۶ درصدی داشته در حالی که این میزان در فصل اول امسال کاهش ۵/۳۹ درصدی را تجربه کرده است.

در میان شرکت‌های تولید کننده، Samsung همچنان پر فروش‌ترین برند در بازار جهانی تلویزیون‌های LCD است و بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد. این شرکت سهم ۲/۱۹ درصدی از بازار جهانی تلویزیون‌های LCD را به خودش اختصاص داده است.

 البته این سهم در مقایسه با سهم ۳/۱۹ درصدی این شرکت در فصل اول امسال کاهش یک درصدی داشته است. بعد از این شرکت، LG با سهم ۲/۱۳ درصدی در جایگاه دوم پر فروش‌ترین برندها قرار دارد و سهم بازارش در مقایسه با فصل اول هیچ تغییری نکرده است.  
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-21 18:56

افزودن دیدگاه جدید