کد مطلب: 

3607

در هند آنقدر آزادی است که سیک‎ها رئیس جمهور می‎شوند!

در هند آنقدر آزادی است که سیک‎ها رئیس جمهور می‎شوند!

بولتن نیوز نوشت: بنا بر اطلاع واصله چندی پیش فرزند ناخلف مولوی محمدیوسف حسین پور (از مولوی های اهل سنت استان سیستان و بلوچستان که ایشان بارها نسبت به اعمال مجرمانه فرزند خویش اعلام انزجار و برائت نموده بود) در حین حمل بیش از 500 کیلو گرم مواد مخدر، در هنگ مرزی سراوان و پس از عدم توجه به ایست ماموران هنگ مرزی در درگیری با ماموران کشته شد .

 

اما مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه چندی پیش خطاب به نمازگزاران اهل سنت گفت: امروز برنامه بود که «مولانا محمدیوسف حسین پور» از گشت تشریف بیاورند و جمع آوری کمک برای مدرسه گشت هم بود، صبح اینجا بودند خبری به ایشان رسید که یکی از فرزندان ایشان براثر تصادف درگذشته است .
 
گفتنی است مولوی عبدالحمید در حالی ازتصادف فرزند مولوی حسین پور سخن گفت ، که از ماجرای مرگ فرزند وی ، قاچاق مواد مخدر و نیز درگیری هایش با نیروهای انتظامی که درمنطقه گشت که نقل زبان اهالی منطقه بوده اطلاع داشته است .
 
از سوی دیگر ایشان در بخش دیگر سخنان خود ، به پیروان آئین سیک در هندوستان اشاره کرد و گفت: برخی جاها هست که اقلیت رئیس جمهور هم میشود ودر هندوستان نخست وزیر که همه کار دستش است یک سیک است ، سیک ها در هندوستان یک اقلیت محض هستند اما اینقدر آزادی و سعه صدر است که یک فردی از اقلیت اگر استعداد داشته باشد می تواند حاکم اکثریت باشد.
 
این اظهارات مولوی عبدالحمید در نمازجمعه اهل سنت ، حتما مانند دیگر سخنرانی های وی که مطالب دیکته شده ای است که به وی میدهند تا آنان را از تربیون مقدس نمازجمعه بگوید ، در حالی مطرح است که متاسفانه ایشان از تاریخ سیاسی هندوستان و استعمار پیر انگلیس اطلاع ندارد ، و یا مطالب خود را از روی غرض ورزی و القائاتی که به او شده است بیان می کند . 
 
مطالبی را هرچند مختصر در این خصوص برای  مردم مسلمان همیشه بیدار کشورعزیزمان ایران ارائه می نمائیم .
 
هر زمانی که از استعمار و ظلم سخن به میان می آید ناخود آگاه نام انگلیس و غربیان در پیش چمشان آدمی رژه می رود وذهن را به یاد اختلاف اندازی ، نفاق و ظلم هایی که آنان در طول تاریخ بر مسلمانان و انسان های آزاده روا داشتند رهمنون می سازد . یکی از مصادیق آن که همواره استعمار با شعار((تفرقه بینداز و حکومت کن)) دنبال می نموده فرقه سازی و هدایت این فرق جهت کسب ثروت و قدرت در کشور ها است.( فرقه ضاله بهائیت در شیعیان ، فرقه ضاله وهابیت در اهل سنت و... )
 
استعمار برای رسیدن به مقاصد خود در عصر حاضر که انسان ها آزاد اندیش و بیدارشده اند از روش های جدیدی استفاده    می کند که یکی از آنان  استعمار پسامدرن است یعنی بجای لشگر کشی یا حاکم دست نشانده ، جریانی را ایجاد و هدایت کرده و از عوامل به ظاهر خوش نام برای واگذاری مسئولیت ها بهره می برد. به طور مثال : اوباما رئیس جمهور سیاهپوست جامعه نژاد پرست آمریکا ، البته هدایت سیاست ها در این کشور با استکبار جهانی انگلیسی – صهیونیستی می باشد .
 
درهند هم داستان اینگونه است فرقه سیک با اهتمام انگلیسی ها و هدایت آنان در ابتدا به کسب ثروت همت گماشته و سپس با تسخیر مناسب و بطور تدریجی موفق به کسب جایگاههای حکومتی در سطوح عالی شده اند . 
 
سیک ها در هندوستان :
 
سیک یک لفظ هندی و به معنای شاگرد بوده وموسس اول آن فردی به نام (( نانک )) است . این فرقه با شعار (( نه هندو و نه مسلمان)) که در اواخر قرن پانزدهم دین اکثریت مردم هندوستان یکی از این دو دین بود پا به عرصه گذاشت ، سیک ها در دوران حکومت خویش در سختگیری ، ظلم و ستم و شدت بر مسلمانان معروف بودند ، از جمله  کارهای آنان می توان به منع کردن مسلمانان از اداء فرائض دینی ، اذان و بناء مسجد  و... اشاره نمود . همچنین قابل ذکر است در درگیری های مسلحانه ای که میان آنان و مسلمانان هند در قرن نوزدهم میلادی واقع شد تعداد زیادی از مسلمانان بیگانه هند بدست آنان به قتل رسیدند .
 
سیک ها که در منطقه شبه جزیره هندوستان آلت دست انگلیسی ها بودند ، توانستند از همان سا لهای 1857 به بعد  حرکات مخالف استعمار در منطقه را خاموش نمایند . در تمامی لشکر کشی های انگلیس در منطقه  و خاور میانه ، سیک ها همواره پیاده نظام آنان بوده اند به طوریکه در جنگ جهانی اول بیش از 20% لشگر انگلیس را سیک ها تشکیل می دادند که البته در قبال این خدمات ، انگلیسی ها نیز امتیازات زیادی را به آنان در منطقه دادند و همین امر باعث ارتقاء سطح زندگی مادی آنان و بالطبع تبدیل شدن آنان به یک قشر ثروتمند در جامع فقیر هند گردید .
 
قرابت سیک ها با انگلیسی ها باعث شدکه آنان به کشور انگلیس و از آنجا به اروپا مهاجرت نمایند به طوری که در حال حاضر در حدود 400 هزار سیک در انگلیس زندگی می کند که دو سوم آنان دارای پاسپورت انگلیسی بوده و خود را انگلیسی می دانند.
 
برای هیچ اهل علمی در جهان پوشیده نیست که به قدرت رسیدن وحتی نخست وزیر شدن یک سیک در هندوستان ، به دلیل آزادی و سعه صدر موجود در هندوستان نیست بلکه این امر بدان جهت است که سیک ها از جمله گروه های تحت الحمایه انگلیسی بوده اند و ...  .   
 
در پایان ضمن توصیه به علاقه مندان به مطالعه تاریخ سیاسی هند و انگلیس و تاثیر سیک ها در آن ، رزومه مختصری از نخست وزیر اخیر هندو ستان که مولوی عبدالحمید از آن سخن گفت ارائه می گردد.
 
نام  : منموهن سینگ
 
تولد : 26سپتامبر 1932 منطقه راج انگلیس ( در دوران استیلای انگلیس بر هند در سال های 1858تا 1947 گفته می شود)
 
مدارج تحصیلی : کارشناسی ارشد از کمبریج !!؟  دکتری از دانشگاه آکسفورد !!؟

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-16 14:29

دیدگاه‌ها

تصویر حقگو
واقعا این مولوی ها دیگه شورش رو در اوردن چرا از مکه و مدینه حرف نمیزنند؟ از بحرین و ... حرف نمیزنند که مثلا در بحرین با اینکه بیش از 68درصد مردم شیعه هستند کار دست یه مشت سنی افراطی است و اصلا راه نمیدن به شیعیان یا عربستان 28درصد شیعه دارد چقدر به شیعیان قدرت دادن؟ یا یمن و هر جای دیگه یه اران مونده برای شیعه اونم کسی نمیگه اهل سنت در مناصب اداری وارد نشه با اینکه رفقای ایشون در کشورهای دیگه اصلا اجازه نمیدن شیعیان کارهای اداری رو دست بگیرند! حالا این آقای مولوی همه اینها رو کنار گذاشته خیز برداشته برای ریاست جمهوری!!!! لابد 2 روز دیگه میخواهد رهبری رو هم به دست بگیره و مثل رفقای بی جنبه اش خون شیعیان رو تو شیشه کنه!! آخه مگه چی کم دارید؟ خوبه که بخلاف عربستان که یک قرون درآمد نفت به شیعیان داده نمیشه اینجا اون تبعیض هم نیست و خداوکیلی مخصوصا تو زمان احمدی نژاد خوب رسید به زاهدان و ... و فرقی بین شیعه و سنی نمیگذاره رو هم خوب چیزیه والله!! واااالله
ارسال شده توسط حقگو در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید