کد مطلب: 

3502

خرید کاربران توئیتر توسط علمای وهابی!

خرید کاربران توئیتر توسط علمای وهابی!
یکی از کاربران عربستان در شبکه اینترنت از رسوایی بزرگ خرید دنبال کنندگان (فالور) از سوی تعدادی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی سعودی و کشورهای عرب خلیج فارس در اینترنت پرده برداشت.
 

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه خبری العالم، روزنامه القدس العربی نوشت: عبدالرحمن الخراشی از کابران شبکه اجتماعی توئیتر هفته جاری در صفحه خود از این رسوایی بزرگ و خرید دنبال کنندگان (فالور) از سوی شخصیت های مشهور کشورش پرده برداشت.

 

این رسوایی واکنش های گسترده ای را در داخل عربستان و خارج از آن ایجاد کرده است بویژه که قهرمانان آن، مبلغان، اصحاب رسانه و نویسندگان هستند که الخراشی اسامی آنها را منتشر کرده و وعده داده است که اسامی جدیدی را در فقط در عربستان بلکه در سراسر جهان عرب برملا کند.

 

اعلام این خبر از طرف الخراشی همزمان شد با جشن یکی از مبلغان سعودی درباره رسیدن دنبال کنندگانش (فالور) به دو میلیون نفر همزمان شد؛ امری که وی را در صدر فهرست افراد دارای دنبال کننده در شبکه اجتماعی توئیتر مبدل کرد.

 

داستان از اینجا آغاز شد که الخراشی تصمیم به خرید دنبال کنندگان (فالورها) برای خود در شبکه توئیتر کرد به گونه ای که حسابش در چند روز معدود از 600 دنبال کننده به بیش از 166 هزار دنبال کننده افزایش یافت.

 

این تجربه برای الخراشی پدیده خرید آنچه آن را "تخم مرغ" نامید؛ برملا کرد که وی آن را برای دنبال کنندگانش (فالورها) مستندسازی کرده است؛ امری که باعث سراسیمگی اکثر شخصیت های مشهور عربی از ترس برملا شدن عملیات خریداری دنبال کنندگان (فالورها) از سوی آنها شده است.

 

پدیده خرید بشقاب های تخم مرغ آنگونه که فعالان در شبکه اجتماعی توئیتر آن را نامگذاری کرده اند، شامل فهرست طولانی متنوعی از روزنامه نگاران، اصحاب رسانه، فعالان و مبلغان می شود.

ناظران تعجب کردند که تعداد استفاده کنندگان از توئیتر در جهان عرب یک میلیون و 300 هزار نفر است اما تعداد دنبال کنندگان (فالورها)بیش از تعداد استفاده کنندگان از آن است.

 

شایان ذکر است که در برهه اخیر برخی طرف های تجاری متخصص از طریق اینترنت پیشنهاد هایی را برای بازار یابی در شبکه های اجتماعی ارایه می کنند که اعضای این شبکه ها را قادر می سازد تا تعداد دنبال کنندگان (فالورها) و دوستان خود را در ازای مبلغی مالی افزایش دهند.

 

دانشکنده مدیریت دولتی دبی گزارشی را درباره اطلاع رسانی اجتماعی در جهان عرب منتشر کرده که درآن آمده است تعداد استفاده کنندگان فعال توئیتر در جهان عرب در مارس سال 2012 میلادی به 1311882 نفر رسیده است.

 

در این میان عربستان سعودی با 393 هزار استفاده کننده، مصر با 215 هزار نفر و امارات با 175 هزار نفر به ترتیب اول و دوم وسوم در جهان عرب هستند. کشور جیبوتی با 570 استفاده کننده، موریتانی با 383 و جزایر کومور با 259 استفاده کننده سه رده پایینی جدول را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-07 16:12

افزودن دیدگاه جدید