کد مطلب: 

3481

به اطلاعات پزشکی اینترنت اطمینان نکنید

اگر شما هم برای جمع‌آوری اطلاعات بهداشتی و پزشکی به موتورهای جستجوگر اینترنتی کاملا وابسته هستید،‌ به شما توصیه می‌کنیم که همیشه به اطلاعات پزشکی اینترنت اطمینان نکنید.

 

به گزارش سیتنا، نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد درمانی و بهداشتی، این منبع اطلاعاتی در فضای مجازی حاوی اطلاعات نادرست و گمراه کننده است.

 

ایسنا به نقل از روزنامه اکسپرس، نوشت: متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی، مرکز پزشکی ملی کودکان و کارشناسان بهداشتی دانشگاه واشنگتن جورج در یک ارزیابی مشترک میزان صحت و درستی اطلاعات درباره ایمنی خواب نوزادان را در اینترنت جستجو و بررسی کردند و به نتایج قابل توجه و تعجب آوری دست پیدا کردند.

 

آنها پس از تجزیه و تحلیل بیش از 1300 وب سایت دریافتند که اطلاعات موجود در سایت‌ها در این زمینه فقط در 43.5 درصد موارد صحت دارد در حالی که در 28/1 درصد موارد اطلاعات اشتباه است و در 28.4 درصد موارد اساسا اطلاعات منتشر شده در سایت‌های مرتبط با موضوع ایمنی خواب در نوزادان هیچ ربطی ندارند.

 

راشل وای مون، متخصص اطفال و از کارشناسان مرکز پزشکی ملی کودکان در این باره خاطرنشان کرد: برای ارائه کنندگان خدمات بهداشتی مهم است دریابند که والدین تا چه حد برای دریافت اطلاعات فوق به اینترنت وابسته هستند و بدون توجه به قابل اطمینان بودن منبع مورد نظر، براساس توصیه‌های آن عمل می‌کنند.

 

این بررسی‌ها همچنین تاکید می‌کند که وب سایت‌های دولتی و سازمانی بالاترین درصد صحت و درستی اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-06 12:58

افزودن دیدگاه جدید