کد مطلب: 

3368

صحنه‎هایی از افتتاحیه‎ی المپیک که خانواده‎ها را دچار شگفتی کرد!

صحنه‎هایی از افتتاحیه‎ی المپیک که خانواده‎ها را دچار شگفتی کرد!

مراسم بزرگ افتتاحیه‎ی المپیک لندن در بخش مرور تاریخ موسیقی، صحنه‎هایی زنده از صحنه‎ی عشق بازی و بوسه‎ی دو جوان شاخص در بخش رقص مراسم را به اجرا گذاشت.

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، در مراسم افتتاحیه با طراحی ویژه و مشارکت حدود 18000 داوطلب، استادیوم تبدیل به نمایشگاهی و ماکتی از کشور میزبان شد و مراسم مشتمل بر مروری بر تاریخ معاصر انگلستان از دوران پیش از انقلاب صنعتی ، دوران انقلاب صنعتی،  پیشرفت های قرن بیستم  با تاکید بر آموزش کودکان و بهداشت و درمان تا اختراع اینترنت در 1990  و ... بود که بخش بلندی از آن به مرور بر موسیقی دوران معاصر انگلستان از 1960 اختصاص یافت.

این مراسم که در نوع خود بسیار بزرگ و خالق صحنه های به یادماندنی و زیبایی هم بود در بخش مرور تاریخ موسیقی، صحنه‎هایی زنده از صحنه‎ی عشق بازی و بوسه‎ی دو جوان شاخص در بخش رقص مراسم را به اجرا گذاشت که به صورت  مکرر به همراه بوسه‎های سینمایی دیگر از سوی شبکه‎ی بی بی سی که پخش افتتاحیه را بر عهده دارد، مورد تاکید قرار گرفت.

این اقدام که برای نخستین بار در افتتاحیه ی رسمی تاریخ المپیک ها به انجام رسید اگر نه با فرهنگ رایج غرب و بریتانیا که طبیعتا در مغایرت با فرهنگ مردمان بسیاری از نقاط جهان بود.

گزارش ها حاکی است که پای فشاری برگزار کنندگان بر دادن رنگ غلیط بریتانیایی به این بخش و تکرار آن سبب شد که در بسیاری از کشورها، خانواده هایی که به صورت دسته جمعی در منزل مشغول دیدن این مراسم به شکل مستقیم از تلوزیون ها یا ماهواره ها بودند غافلگیر شده و چه بسا از تماشای این بخش از سوی فرزندان خود ناخرسند یا شرمنده شوند و وادار به منع فرزندان و قطع تماشای مراسم افتتاحیه برای دقایقی شوند.

مجری بی بی سی نیز مراسم را فوق العاده اما بسیار بریتانیایی یا بریتیش معرفی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-28 13:59

افزودن دیدگاه جدید