کدخبر :327259 پرینت
04 آبان 1404 - 11:34

تحول در تمام زیست‌بوم حوزه فاوا با اجرای پروژه ملی فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تولیدکنندگان در کنار پروژه بزرگ ملی فیبرنوری قرار گرفته‌اند ولذا با پیشبرد این پروژه، تمام زیست‌بوم به حرکت درمی‌آید؛ از سوی دیگر این پروژه به کاهش ناترازی برق کمک می‌کند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ستار هاشمی، امروز یکشنبه چهارم آبان ماه، در کنفرانس ملی مخابرات ایران در هتل المپیک تهران با تأکید بر نقطه عطف بودن این رویداد در تاریخ ارتباطات کشور، اظهار داشت: «۹۰ سال پیش در مراسمی شبیه همین، اولین مرکز مخابراتی با ۶۰۰۰ شماره در خیابان لاله زار راه‌اندازی شد و با گفتن یا علی، عشق آغاز شد. حالا دور هم جمع شدیم تا این فناوری را رفته‌رفته خاموش کنیم و ارتقای فناوری داشته باشیم. اسمش را گذاشتیم از مس به فیبر.»

وی با اشاره به پروژه ملی مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری افزود: «این پروژه بزرگ با میدان‌داری شرکت مخابرات ایران و مشارکت همه ذینفعان رقم خواهد خورد و امروز بنایی برای ۱۰۰ سال آینده گذاشته می‌شود. آنچه گذشت، ماه عسل زحمات نزدیک به صد سال بود که قدردانی می‌کنیم، اما ارتقای فناوری ما را ملزم به حرکت در این مسیر کرده است.»

هاشمی با تأکید بر آینده‌نگری تصریح کرد: «اگر سیم مسی صد سال دوام آورد، آیا فیبر نوری هم صد سال خواهد بود؟ باید با احتیاط درباره آینده صحبت کنیم. از آتش و دود تا ارتباطات مبتنی بر مس رسیدیم و حالا زمان چرخه‌های کوتاه‌تر شده است. در کنار توسعه، نگاه به ارتباطات ماهواره‌ای و کوانتومی ضروری است.»

ستار هاشمی

وزیر ارتباطات وفاق را محور دولت چهاردهم دانست و گفت: «وفاق به معنای کنار گذاشتن اختلافات برای ارائه خدمت باکیفیت به مردم است. ما اقدام ضد رقابتی نخواهیم داشت. انحصار موضوعیت ندارد. حمایت می‌کنیم، اما این حمایت صرفاً برای شرکت مخابرات نیست. در جلسات هفتگی کیفیت ارتباطات، از همه دعوت می‌کنیم و گفتگو می‌کنیم.»

وی با اشاره به حضور تولیدکنندگان در پروژه اظهار داشت: «تولیدکنندگان در کنار این پروژه بزرگ ملی قرار گرفته‌اند و کل زیست‌بوم به حرکت درمی‌آید. این پروژه ارتباطات سبز است و به کاهش ناترازی برق کمک می‌کند.»

هاشمی رضایت مردم را هدف نهایی برشمرد و تأکید کرد: «اگر رضایت مشتری نباشد، کسب‌وکار دوام نمی‌آورد. باید زیرساخت‌های ارتباط با مردم در سازمان تنظیم تقویت شود و اپراتورها با CRM، بیلینگ، سرویس‌پرو و BSS این موضوع را ویژه پیگیری کنند.»

انتهای پیام

خبرنگار: سارا استوار

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.