ببینید | تمرکز جدی مبیننت بر توسعه شبکه، تنوع خدمات و بهرهگیری از ظرفیتهای نوین ارتباطی است
مدیرعامل مبیننت از تمرکز این شرکت بر توسعه شبکه، گسترش خدمات مبتنی بر فیبر نوری و استفاده از ظرفیتهای همراه اول برای ارائه اینترنت پرسرعت در سراسر کشور خبر داد.
رضا خلیلی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبیننت، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا با اشاره به روند رشد و توسعه این شرکت، از برنامههای آتی و رویکردهای جدید مبیننت در حوزه ارائه خدمات ارتباطی خبر داد.
وی در ابتدای این گفتوگو با بیان تاریخچهای کوتاه از فعالیت مبیننت، اظهار کرد: «شرکت مبیننت از سال ۱۳۸۷ با هدف ارائه خدمات باند پهن بیسیم تأسیس شد و در سال ۱۳۸۹ با بهرهبرداری از شبکه وایمکس در ۱۲۳ شهر کشور، فعالیت خود را بهطور رسمی آغاز کرد.»
مبیننت در سال ۱۳۹۵ با ارتقا به فناوری TD-LTE وارد مرحله جدیدی از خدمتدهی شد
خلیلی ادامه داد: «در سال ۱۳۹۵، شبکه شرکت مبیننت با ارتقا به فناوری TD-LTE وارد مرحله جدیدی از خدماتدهی شد. همچنین با بهرهگیری از ظرفیتهای همراه اول، پوشش شبکه مبیننت به شکل گستردهتری در سطح کشور توسعه یافت و امکان ارائه سرویس در اغلب نقاط فراهم شد.»
مبین نت در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ پروانه فعالیت در حوزه FTTx شد
مدیرعامل مبیننت با اشاره به یکی از مهمترین تحولات اخیر این شرکت گفت: «در سال ۱۴۰۲، مبیننت موفق به اخذ پروانه فعالیت در حوزه FTTx یا همان فیبر نوری (UNSP license) شد و از آن زمان، توسعه زیرساخت فیبر نوری و ارائه خدمات مبتنی بر آن نیز به سبد فعالیتهای شرکت افزوده شده است.»
تمرکز جدی مبیننت بر توسعه شبکه، تنوع خدمات و بهرهگیری از ظرفیتهای نوین ارتباطی است
وی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به گسترش نیاز کاربران به اینترنت پرسرعت و پایدار، تمرکز جدی مبیننت بر توسعه شبکه، تنوعبخشی به خدمات و بهرهگیری از ظرفیتهای نوین ارتباطی خواهد بود.»
مبین نت همزمان در دو حوزه فیبر نوری و ارتباطات بیسیم فعال است
رضا خلیلی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبیننت، با بیان اینکه این شرکت همزمان در دو حوزه فیبر نوری و ارتباطات بیسیم فعال است، از توسعه شبکه و تنوع خدمات در هر دو بخش خبر داد.
در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی از سرویسهای مبیننت استفاده میکنند/ بالغ بر ۵۰ هزار اتصال سازمانی و کسبوکار تحت پوشش خدمات مبیننت قرار دارند
وی گفت: «در حوزه وایرلس، شرکت مبیننت با بهرهگیری از فناوری TD-LTE در حال ارائه خدمات است. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی از سرویسهای این شرکت استفاده میکنند و بالغ بر ۵۰ هزار اتصال سازمانی و کسبوکار نیز تحت پوشش خدمات مبیننت قرار دارند.»
خلیلی با تأکید بر رویکرد سازمانمحور مبیننت اظهار داشت: «ما جزو معدود اپراتورهایی هستیم که به بخش سازمانی توجه ویژه داریم. سهم مبیننت در این حوزه قابلتوجه است و با ایجاد تنوع در سرویسها، امکان سفارشیسازی و ارائه خدمات مدیریتشده، توانستهایم حضور پررنگتری در بازار سازمانی داشته باشیم.»
وی در ادامه با دستهبندی خدمات فنی مبیننت، توضیح داد: «سرویسهای شرکت در چند بخش اصلی ارائه میشوند؛ از جمله حوزه زیرساختی، ارتباطی، هوشمندسازی و اینترنت اشیا (IoT). همچنین، خدمات ارزشافزوده متنوعی در هر دو بخش خانگی و سازمانی ارائه میدهیم که پیامک هوشمند یکی از آنهاست.»
خبرنگار: سارا استوار
تصویربردار: سهند بیژن نیا
افزودن دیدگاه جدید