کدخبر :3062 پرینت
09 تیر 1391 - 19:09

امکان دسترسی به اطلاعات زبان‎های در حال انقراض دنیا با کلیک روی نقشه

متن خبر

شرکت گوگل با هدف زنده نگهداشتن زبان‎های در حال انقراض، طرح جدیدی را تحت عنوان «زبان‎های در حال انقراض» راه‎اندازی کرده است.

 

به گزارش سیتنا، شبکه‎ی تلویزیونی CNN با اشاره به تازه‎ترین اقدامات وب سایت‎ها و موسسات نشر الکترونیکی نوشت: این وب سایت جدید گوگل شامل ویدئوهایی در مورد مشخصات زبان‎های در حال انقراض و نقشه‎ی راهنمایی است که مراجعان می‌توانند از آن استفاده کرده و با این وب‌سایت تعامل داشته باشند.

 

در این راستا، با گزینش هر نقطه‎ای از جهان که روی این نقشه علامت گذاری شده می‎توان اطلاعات کاملی را در مورد زبان‎های کمتر شناخته شده ولی رایج در این مناطق، کسب کرد.

 

به عنوان مثال با گزینش نقاط مختلف در نقشه‎ی کشور هند می‎توان نمونه‎هایی از گویش و
حتی ترانه‎های محلی به زبان‎های در حال انقراض در هند را شنید. نمونه‎ی آن ترانه‎هایی به زبان «کورو» است که در بخش‎های محدودی از شمال شرقی هند رایج است و یا می‎توان دست نوشته و اسنادی را به زبان رایج در بخشی از بومیان ساکن آمریکای شمالی دید که تاریخ آن به قرن هجدهم باز می‎گردد و در حال حاضر این زبان تقریبا منقرض شده است.

یکی از اهداف اصلی این طرح گوگل برقرار ارتباط بین تمام نهادها، افراد و موسساتی است که هر یک به شکلی و در گوشه‎ای از جهان مشغول فعالیت برای پاسداری از این زبان‎ها هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.