کد مطلب: 

3056

درحاشیه‌‎ی بازدید از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای؛ احمدی‌نژاد: بازی‌های فضای مجازی به بازی‌های محیط واقعی غلبه کرده است

درحاشیه‌‎ی بازدید از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای؛ احمدی‌نژاد: بازی‌های فضای مجازی به بازی‌های محیط واقعی غلبه کرده است

رئیس جمهور کشورمان با حضور در دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه به گفتگو با فعالان بازی‌سازی ایرانی پرداخت.

به گزارش سیتنا، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازی‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود به بازی‌هایی که در محیط واقعی اتفاق می‌افتد، غلبه کرده است.

 

ایسنا نوشت: رییس جمهور با بیان اینکه در عصر ارتباطات بخش مهمی از وقت مردم در فضای مجازی سپری می‌شود، گفت: اکنون بازی‌ها به یک عنصر ثابت، اثرگذار و البته کار بزرگ فرهنگی تبدیل شده است.

 

احمدی‌نژاد ادامه داد: تا دو سه سال قبل ما فقط از تولیدات دیگران استفاده می‌کردیم. می‌دانیم که بازی‌های رایانه‌ای یک ابزار قدرتمند برای انتقال و اثرگذاری در زمینه‌های فرهنگی است و از طریق بازی‌ها، شخصیت‌سازی، هویت‌سازی و اخلاق‌سازی صورت می‌گیرد و نظام ارزشی و معیار‌های ارزشی‌ را جا می‌اندازد.

 

وی با بیان اینکه ما دارای فرهنگ بسیاری غنی و اندیشه‌ای جامع و ارزشمند برای زندگی بهتر هستیم، گفت: تاریخ، نوع نگاه ما، شخصیت‌های اسطوره‌ای و حوادث مهمی که در این کشور گذشته است، همه ظرفیت‌های بسیار مهم و وسیعی برای انجام یک کار فرهنگی گسترده و اثرگذار است و جاذبه بازی نیز ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

رییس جمهور خاطر نشان کرد: ‌دو سه سال قبل دولت در شورای انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را تاسیس کرد و بودجه خوبی به آن اختصاص داد که این بنیاد از سازندگان و تولید‌کنندگان ایرانی حمایت کرده است و امروز شاهد هستیم که این امر به یک حرکت بسیار مبتکر و نوآور تبدیل شده است.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به انواع بازی‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده است، گفت: کار بسیار خوبی است و خوشبختانه قطار آن در ایران راه افتاده است و براساس گزارش تولید‌کنندگان خریداران فراوانی به سراغ تولید‌کنندگان ما آمده‌ و در فضای بین‌المللی جایگاه‌های خوبی برای عرضه بازی‌های رایانه‌ای در حال شکل‌گیری است.

 

احمدی‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم که هر نوجوان و جوان ایرانی که می‌خواهد بخشی از وقت خود را به بازی بگذراند از یک بازی ایرانی که دارای مفاهیم انسانی، توحیدی و اخلاقی است، استفاده کند.

گفتنی است؛ دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران از 6 تا 10 تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-28 19:34

افزودن دیدگاه جدید