کد مطلب: 

2989

اتصال همه‎ی دستگاه‎های اجرایی کشور به شبکه‎ی ملی اطلاعات تا پایان سال جاری

اتصال همه‎ی دستگاه‎های اجرایی کشور به شبکه‎ی ملی اطلاعات تا پایان سال جاری
در حال حاضر، بیش از 700 دستگاه اجرایی در کشور به شبکه‎ی ملی اطلاعات متصل هستند و تا پایان سال جاری همه‎ی دستگاه‎های اجرایی کشور به این شبکه متصل خواهند شد.
 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس علی حکیم جوادی در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع رسانی و صنایع وابسته در شرکت نمایشگاه های اصفهان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این اتصال ها بر اساس قانون برنامه پنجم کشور، اجرایی و عملیاتی می شود.

 

وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه به طور مستقیم در بیش از 19 ماده به موضوع فناوری اطلاعات اشاره شده است، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه، بیش از 48 ماده به طور غیر مستقیم از حوزه فرهنگی آموزشی گرفته تا حوزه تجارت الکترونیک ، به موضوع فناوری اطلاعات تخصیص یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات انقلابی بزرگ پس از انقلاب صنعتی محسوب می‌شود که در کمتر از 20 سال تأثیرات شگرفی را در جوامع اعمال کرد و اکنون نیز جزو جدانشدنی زندگی مردم است.

 

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که  IT تحول اقتصادی در دنیا ایجاد کرده تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که بیش از پنج میلیارد جمعیت جهان دارای گوشی تلفن همراه هستند که تعداد حساب های بانکی آنها نصف این تعداد است.

 

بر اساس این گزارش، مهندس علی حکیم جوادی در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت تلاش های صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اصفهان که با حضور فعالان دولتی و خصوصی و دانشگاهیان برگزار شد، حاضر و سیاست های کلان تعریف شده در این بخش را تبیین کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-22 16:50

افزودن دیدگاه جدید