کد مطلب: 

2988

حذف مشتریان ایرانی؛ نژادپرستی اپل

حذف مشتریان ایرانی؛ نژادپرستی اپل
کارکنان فروشگاه اپل در امریکا در یک اقدام نژادپرستانه آشکار از فروش محصولات خود به ایرانیان خودداری کرده‌اند و می‌گویند از سیاست رسمی این شرکت پیروی می‌کنند.


به گزارش سیتنا به نقل از پرس تی وی، یک دختر ۱۹ ساله در شهر آلفارتا در ایالت جورجیا به تلویزیون دبلیو اس بی گفت که (فروشنده) فروشگاه اپل محله زندگی وی، پس از این که شنید با عموی خود فارسی صحبت می‌کند از فروش هر گونه محصولات این شرکت خودداری کرد.

این کارمند فروشگاه اپل به منظور توجیه این اقدام نژادپرستانه به سحر ثابت، شهروند امریکایی گفت که این شرکت فروش محصولاتشان به کشورهایی که تحت تحریم امریکا هستند را ممنوع کرده است.

شرکت اپل در سایت اینترنتی خود اعلام کرد: "امریکا کشورهای کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه را تحت تحریم کامل قرار داده است."

شرکت اپل به طور گسترده در حمایت از نژادپرستی به عنوان بخش اصلی سیاست‌هایش بدنام است و این اقدام اخیر به عنوان نمونه‌ای دیگر از نژادپرستی این شرکت تلقی می‌شود.

اپل گفته است، "صادرات، صادرات مجدد، فروش یا تهیه، مستقیم یا غیرمستقیم اجناس، نرم‌افزار، فن‌آوری (از جمله اطلاعات فنی) اپل یا خدمات به هر یک از این کشورها بدون اجازه اولیه دولت امریکا از امریکا یا توسط شخصی امریکایی در هر جایی ممنوع است."

به گفته ثابت، فردی در امور مشتریان شرکت اپل پس از پوزش‌خواهی از او به خاطر آن چه که در فروشگاه رخ داد به وی گفت که نمی‌تواند هیچ یک از محصولات این شرکت را که با استفاده از اینترنت درخواست کرده است، خریداری کند.

این نخستین باری نیست که شرکت اپل به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

دو مرد امریکایی آفریقایی‌تبار در مه ۲۰۱۱ به دلیل اعمال تبعیض‌نژادی علیه خود در فروشگاه شرکت اپل در منهتن نیویورک، از این شرکت به دادگاه شکایت کردند.

این دو پرونده پس از آن در دادگاه فدرال علیه شرکت اپل طرح دعوا شد که یک کارمند سفیدپوست شرکت به خاطر رنگ پوست این دو فرد از آن‌ها خواست فروشگاه را ترک کنند.

شورای ملی ایرانیان مقیم امریکا نیز اقدام شرکت اپل را در اعمال تبعیض علیه مشتریان فارسی‌زبان و سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه آن‌ها محکوم کرد.

این شورا در نامه‌ای سرگشاده به تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل نوشت: "جامعه امریکایی‌های ایرانی‌تبار از این که کارکنان شرکت اپل در فروشگاه‌های مختلف اپل همواره از فروش محصولات این شرکت به مشتریان ایرانی به خاطر قومیت پارسی خود خودداری کرده‌اند عمیقا نگران و خشمگین است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-22 13:34

افزودن دیدگاه جدید