کد مطلب: 

2976

جاسوسی آمریکا از طریق تلفن‌ همراه

باشگاه خبرنگاران نوشت: ارتش آمریکا در گزارش اخیر خود، از طرحهای پنتاگون برای فعالیت جاسوسی و اطلاعاتی این سازمان در داخل آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، پرده برداشت.

69339_140.jpg

 

به گزارش سیتنا نقل از خبرگزاری رویترز، در ادامه این گزارش آمده است: ابزار تکنولوژیک نوین مانند تلفن های همراه و لپ تاپ ها ظرفیت های مناسبی برای جمع آوری اطلاعات دارند. این طرح ها که پیشتر در حد پشنهاد در دولت‌آمریکا مطرح بود، اکنون به اجرای خود نزدیک می شود.

تلفن های هوشمند بلک بری و نرم افزارهای کامپیوتری گوگل و اپل، سالهاست که به این منظور استفاده می شوند، اما اکنون برای تامین امنیت در داخل و تامین منافع کشور در خارج، باید قابلیت شنود و جمع آوری اطلاعات بطور محرمانه را از تمامی کاربران انواع تلفن های همراه و ابزارهای نوین تکنولوژیک دارا بود.

همچنین؛ اجرای این پروژه در هدف گیری و مکان شناسی دقیق جنگنده های بدون سرنشین آمریکایی در کشورهای خاورمیانه نیز تاثیرگذار است، به گونه ای که دپارتمان دفاع، آنرا ابزار قدرتمندی برای کاهش ضریب خطا در هدف گیری ها و صرفه جویی در هزینه ها و تسلیحات، نامیده است.

تری تاکای، مدیر بخش اطلاعاتی پنتاگون، اظهار داشته است؛ پنتاگون امیدوار است از این طریق بتواند ارتباطات پایگاه های جاسوسی پنتاگون در کشورهای مختلف را با یکدگر تسهیل بخشیده و درصد شکست در عملیات های این سازمان را کاهش دهد.

دنیس موران، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نیز با اشاره به تشدید فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی پنتاگون و همکاری آن با سیا و اف بی آی، خاطرنشان کرد: نظریه استفاده از وسایل نوین ارتباطی مانند آی پد یا تلفن های همراه هوشمند، همواره در محافل سیاسی آمریکا مطرح بوده است.

با توجه به اینکه رئیس جمهور در آستانه انتخابات مجدد خود، سعی می کند حداکثر رضایت شهروندان را جلب کند، اجرای این طرح و افشای جزئیات آن، منجر به کاهش محبوبیت اوباما و ریزش چندباره آراء وی گردد.

ارتش آمریکا هم اکنون جاسوسی از طریق بیش از 250 هزار تلفن همراه بلک بری و صدها هزار نرم افزار ارائه شده توسط اپل و گوگل را در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-21 08:43

افزودن دیدگاه جدید