کد مطلب: 

295214

پیوند سر انسان به بدن دیگر توسط هوش مصنوعی!

یک شرکت نوپا آمریکایی به نام برین بریج، اعلام کرد که پیوند سر انسان به بدن دیگری با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است.
پیوند سر انسان به بدن دیگر توسط هوش مصنوعی!

به گزارش سیتنا به نقل از «نیویورک‌پست»، یک شرکت نوپا آمریکایی به نام «برین بریج - BrainBridge» اعلام کرد که پیوند سر انسان به بدن دیگری با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است؛ اما چطور؟

این یک شرکت نوپا آمریکایی، با انتشار ویدیویی از طرحی برای توسعه اتوماتیک «پیوند سر» انسان با استفاده از هوش مصنوعی، این تکنولوژی را معرفی کرد.

بر اساس اعلام این شرکت، این تکنولوژی، اولین تصور و فرضیه در ماشین پیوند سر است که از روبات‌های state of the art و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا فرایندهای پیوند کامل سر و صورت را انجام دهد و نتایج ساده و بهبود سریعتری را تضمین کند.

این شرکت می‌گوید جراحی پیوند سر، این موارد را در بر می‌گیرد: 

  • برداشتن کامل سر فرد که شامل مغز بیماران ناتوان از نظر بدنی ولی سالم از نظر مغزی 
  • وصل کردن سر به بدن دیگری که سالم است اما صاحبش بر اثر مرگ مغزی جان باخته است

به گفته این شرکت، فرایند پیوند سر، می‌تواند برای بیماران با شرایط وخیم پزشکی مانند سرطان‌های پیشرفته، فلج ناشی آسیب‌های نخاعی و بیماری‌های تخریبی مغز و بیماری‌های شدید عصبی-عضلانی، فرصت داشتن یک بدن سالم و دارای عملکرد طبیعی را فراهم کند و همزمان، هوشیاری، حافظه‌ها و توانایی‌های شناختی آنها را حفظ کند.

به معنای دیگر، با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان سر انسان با حفظ داده‌های حافظه، مهارت‌ها و آگاهی به واقعیت مصنوعی بودن عضو جدید، به جسد فردی که بر اثر مرگ مغزی جان باخته، پیوند شود.

این شرکت می‌گوید اولین عمل پیوند سر با استفاده از هوش مصنوعی را تا هشت سال آینده انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-27 15:25

افزودن دیدگاه جدید