کد مطلب: 

295119

اجرای طرح آموزش سواد دیجیتال در مدارس متوسطه استان قزوین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اجرای طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت‌های دیجیتال تا پایان سال جاری خبر داد.
اجرای طرح آموزش سواد دیجیتال در مدارس متوسطه استان قزوین

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی گفت: طرح ملی آموزش برنامه نویسی و مهارت‌های دیجیتال با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش وپرورش، با هدف آموزش مهارت برنامه نویسی و هوش مصنوعی برای هشت هزار دانش آموز در 119 مدرسه در سطح  استان، بصورت ملی و رایگان تا پایان سال 1403 اجرا خواهد شد.

امینی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار توسط موسسه پویندگان دانش تدبیر به صورت حضوری و غیرحضوری تاکنون برای 1400 دانش آموز متوسطه، در 18 مدرسه استان قزوین اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین خاطر نشان کرد: در این طرح مقرر شد دانش آموزان منتخب در سراسر استان در برنامه های آموزشی علوم رایانه و برنامه نویسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت نمایند و آموزش های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه طرح آموزش سواد دیجیتال با ارتقای مهارت ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر مصون شدن در برابر آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، از فرصت های این فضا بهره بیشتری بگیرند، تصریح کرد:

امینی گفت: لازمه استفاده درست از فضای مجازی ارتقای سواد رسانه است، چرا که امروز به طور ناخواسته بخشی از فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان و شکل گیری افکار و اندیشه های آنها، به عنوان آینده سازان این مرزو بوم، از طریق فضای مجازی صورت می گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان شد: خروجی طرح آموزش سواد دیجیتال علاوه بر توانمندسازی معلمان و شناسایی استعدادهای دانش آموزان، ارتقای مهارت برنامه‌نویسی، طراحی و سواد دیجیتالی مبتنی بر استانداردهای علوم کامپیوتر، کاربرد فناوری در زندگی و امنیت سایبری دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-25 15:38

افزودن دیدگاه جدید