کدخبر :293623 پرینت
02 اردیبهشت 1403 - 12:57

بهره‌‌مندی دو میلیون خانوار خراسان رضوی تا پایان دولت از اینترنت فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی اعلام کرد که با انجام پروژه ملی فیبرنوری، دو میلیون خانوار در این استان تا پایان دولت سیزدهم از اینترنت فوق پرسرعت مبتنی بر فیبر برخوردار خواهند شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جلسه شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات در استان خراسان رضوی با حضور استاندار و هیات همراه برگزار شد.

علی دلگیر در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطی این استان که با حضور نظری استاندار خراسان رضوی، خدایی معاونت هماهنگی امور عمرانی و سایر مدیران ارشد ارتباطی استان برگزار شد، ضمن تأکید بر انجام جهادی فعالیت ها گفت: در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است همت تلاشگران حوزه ارتباطی استان برقراری ارتباطی پایدار، با کیفیت و پرسرعت برای هم استانی های عزیز در همه مناطق استان است.

وی با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور میزبانی شایسته از زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در ایام نوروز افزود: در بازه 40 روزه شروع سفرهای نوروزی که از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز شد بالغ بر 12 میلیون زائر به خراسان رضوی مشرف شدند که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و آمادگی کاملی که ایجاد شده بود مشکل ارتباطی حادی حادث نشد و وضعیت ارتباطی شهر مقدس مشهد و استان در این مدت و علی الخصوص در بازه های زمانی پر ترافیک کاملا پایدار بود.

دلگیر همچنین به سرعت گیری فرایند حفاری فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان اشاره کرده و گفت: عملیات حفاری مناطق مختلف شهری مشهد و استان که به مناسبت ایام نوروز و طرح استقبال از بهار چند روزی متوقف شده بود مجددا آغاز شده و با سرعت در حال پیشروی است به گونه ای که مناطق 1، 2، 5 و 12 شهرداری در مشهد فعالیت خود را آغاز کرده اند و در اولین فاز 25 کیلومتر دیگر حفاری خواهد شد.

وی افزود: با انجام این پروژه عظیم ملی، دو میلیون خانوار در استان خراسان رضوی تا پایان دولت سیزدهم از اینترنت فوق پرسرعت مبتنی بر فیبر برخوردار خواهند شد.

در این جلسه نظری استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما مسئله محور کار می کنیم و ارتقاء بخش ها و توسعه پروژه ها جزو اهداف اصلی ما است، افزود: پایداری شبکه انتقال، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و اتمام پروژه هایی نظیر فیبرنوری و قطب مرکز داده از مهمترین مسائل ارتباطی استان بوده که با جدید آن را دنبال خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، درپایان این جلسه نظری استاندار خراسان رضوی به همراه خدایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران ارشد حوزه ارتباطی استان از ساختمان مجتمع ارتباطی استان بازدید کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.