کد مطلب: 

293408

رئیس سندیکای صنعت مخابرات: سرمایه‌گذاری همراه اول در دیجی‌کالا، زمینه‌ساز توسعه کسب‌وکار دیجیتال و ارتقاء فرهنگ سازمانی است

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: همراه اول با سرمایه‌گذاری احتمالی در دیجی‌کالا، به دنبال توسعه فضای کسب‌وکار دیجیتال و فعالیت‌های نوآورانه در این اپراتور و بهره‌گیری از مهارت‌های نیروی انسانی موجود در سایر کسب‌کارهای موفق به‌منظور ارتقاء فرهنگ سازمانی است.
رئیس سندیکای صنعت مخابرات: واگذاری بخشی از سهام دیجی‌کالا به همراه اول مطابق با شعار سال نیست

حسین ریاضی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در ارزیابی احتمال واگذاری بخشی از سهام دیجی‌کالا به همراه اول، گفت: همه قبول داریم که استارتاپ های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، موجب رونق و توسعه اقتصاد در کشور خواهند شد و با توجه به حرکت اپراتورها به سمت توسعه کسب و کارهای دیجیتال - چه در حوزه VOD و چه در حوزه تجارت الکترونیک - این اقدام قابل تحلیل و بررسی است.

ریاضی، افزود: در کشور در نگاه اول اپراتورهای حوزه ارتباطات به سمت ایجاد زیرساخت‌ها رفتند اما پس از تکمیل زیرساخت‌ها، هدف آنها ایجاد محتوا بر بستر آن زیرساخت‌ها است تا درآمد خود را از آن بخش تامین کنند، بنابراین همه ما می دانیم که اپراتورها پس از ایجاد زیرساخت به دنبال استقرار کسب‌و‌کارهای دیجیتال بر بستر آن زیرساخت‌ها هستند و برای همین هدف نیز به سرمایه‌گذاری در آن کسب‌وکارها میل پیدا می کنند تا در این جهت درآمد خود را ارتقا دهند، البته از نظر بنده این اقدام همراه اول به طور مطلق، اقدام قابل قبولی است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: در حال حاضر در کشور ما بخش بزرگی از اقتصاد، دولتی و حاکمیتی است و در چنین شرایطی باید بخش خصوصی و مشارکت مردمی ارتقاء یابد و دقت نظر در تحقق شعار امسال نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که همراه اول به خرید دیجی کالا میل پیدا کرده، شاید این باشد که آن تجربه‌ای که دیجی کالا در جذب مهارت‌های نیروی انسانی و توسعه کسب‌وکار دیجیتال دارد را وارد همراه اول کند. بارها شاهد خرید شرکت‌های کوچک توسط شرکت‌های بزرگ بوده‌ایم، زیرا آنها به دنبال فرهنگ سازمانی درون شرکت‌های کوچک بوده‌اند و بحث آنها تنها کسب‌وکار نیست.

ریاضی، اشاره کرد: همراه اول می‌تواند با خرید شرکت های نوآورانه و موفق در کسب‌و‌کارهای دیجیتال، این فرهنگ را وارد سازمان خود کند، در همین حال اگر توسعه فعالیت‌های نوآورانه پنج سال اخیر همراه اول و دیجی کالا را بررسی کنیم، قطعا رشد دیجی کالا قابل توجه است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، در پایان بیان کرد: از نظر بنده همراه اول در کنار خرید بخشی از سهام دیجی کالا و انتقال قدرت سرمایه‌گذاری در این شرکت، می‌تواند از مدیریت سازمانی آن شرکت نیز الهام بگیرد و در اپراتور نیز تغییرات ایجاد کند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از مونا ارشادی فر

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-16 14:40

افزودن دیدگاه جدید