کد مطلب: 

2934

عجیب ترین حراج‌ های اینترنتی + قیمت و عکس

حراج و حراجی از زمان قدیم به عنوان شکلی از تجارت و خرید و فروش کالا شناخته می شده است و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است. این نوع از خرید و فروش حتی به فضای مجازی نیز وارد شده است و امروزه سایت های فراوانی در این فضا به حراج کالاهای مختلف می پردازند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از معروفترین سایت های حراجی در فضای مجازی " ebay " نام دارد و هر روزه کالاهای مختلفی در این سایت به حراج گذاشته می شود. اما گاهی اقلام به حراج گذاشته شده در این سایت بسیار عجیب هستند. در این مطلب نگاهی به بعضی از این اقلام عجیب خواهیم داشت.

 

یک تکه از مریخ

 


در سال 1962 میلادی یک تکه از سیاره مریخ در کشور نیجریه به زمین برخورد کرد. این تکه سنگ برای سال ها در یک مجموعه خصوصی نگاه داری می شد تا این که این سنگ 1 کیلو و 800 گرمی در سال 2005 میلادی در سایت eBay به حراج گذاشته شد. در نهایت این تکه از سیاره مریخ به قیمت 450 هزار دلار فروخته شد.

 

قایقی برای آبراموویچ

 


رومن آبراموویچ، مرد ثروتمند روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی در انگلستان در فوریه 2006 میلادی موفق شد تا یک قایق تفریحی بسیار مدرن را در سایت " eBay " خریداری کند. این قایق 170 متری با یک پد فرود هلی کوپتر، 8 کابین ویژه مهمانان، 10 اتاق پذیرایی درجه یک، سالن ورزشی، سینما و دفتر کار به قیمت 168 میلیون دلار توسط این میلیارد روس خریداری شد. برای انجام این معامله لازم بود تا 50 درصد از مبلغ معامله از قبل در حساب خریدار وجود داشته باشد.

 

ماموت 50 هزار ساله

 


این ماموت 50 هزار ساله یکی از کاملترین فسیل های بدست آمده از این جانوران عظیم الجثه عصر قبل از یخبندان است. بسیاری معتقد هستند که با توجه به پیشرفتهای حاصل شده در علوم " دی ان ای " و شبیه سازی امکان دوباره به وجود آوردن این موجودات عظیم الجثه وجود دارد. در سال 2004 میلادی این فسیل عظیم در سایت " eBay " به حراج گذاشته شده و به قیمت 95 هزار دلار فروخته شد.

 

پنجره انبار کتاب

 


جان اف کندی یکی از مشهورترین روسای جمهور در تاریخ آمریکا بوده است . ترور او در سال 1963 و موارد به وجود آمده پس از آن هنوز هم یکی از بزرگترین مسائل لاینحل تاریخ آمریکا است. اما در این میان مسئولین انبار کتابهای آموزشی در شهر " دالاس " در ایالت تگزاس آمریکا که از آنجا به کندی شلیک شد در اقدامی عجیب پنجره ای مورد نظر را در سایت " eBay " به حراج گذاشتند. این پنجره که در فوریه 2007 میلادی به حراج گذاشته شد به قیمت 3 میلیون دلار به فروش رفت.

 

نمونه شاتل روسی

 


شاید بتوان عجیب ترین مورد به حراج گذاشته شده در این سایت را یک نمونه قابل پرواز از شاتل روسی " بوران " دانست. این نمونه از شاتل بوران که " BOR-5 " نام داشت در سال 2002 میلادی در سایت eBay برای فروش قرار داد. این شاتل بین سالهای 1983 تا 1988 تست های پروازی زیادی را پشت سر گذاشته بود. بالاترین قیمت پیشنهادی برای این شاتل نمونه 98 هزار دلار بود که رضایت فروشنده را جلب نکرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-16 21:42

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
پس شما اگر این حراجی را ببینید چی میگید؟ http://www.nikman.blogfa.com/page/harajshik
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر goodarzy
عجب
ارسال شده توسط goodarzy در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید