کد مطلب: 

293381

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تدوین سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی گفت: باید با برنامه ریزی لازم برای نهایی سازی این بسته، سیاستی صورت گیرد و باید ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود

به گزارش سیتنا، جلسه کارگروه صوت و تصویر فراگیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این جلسه با تاکید بر تدوین «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» اظهار کرد: باید با برنامه ریزی لازم برای نهایی سازی این بسته سیاستی صورت گیرد.

وی با تاکید بر مسئله شناسی در سیاستگذاری عمومی گفت: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر باید مرتفع شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که متن نهایی سند با هماهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و صدا و سیما ارائه شود و در این زمینه توافق لازم حاصل شود و در ادامه به کارگروه صوت و تصویر ارسال شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شورای عالی فضای مجازی یکی از بازیگران اصلی حوزه صوت و تصویر فراگیر است چراکه محتواها و سکوها از هم جدا نیستند. بنابراین لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی در تدوین سیاست‌ها حضور داشته باشند.

حاضران این نشست بر مصوبه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» تأکید کردند و خواستار حفظ بندهای آن در جریان تدوین «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» شدند.

در این جلسه پیش نویس «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» مشتمل بر مواد و فصل ها ارائه و مقرر شد که جلسات هماهنگی برای حصول نتیجه ادامه داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان سازمان صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، صاحب‌نظران حوزه رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-15 12:42

افزودن دیدگاه جدید