کد مطلب: 

293171

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی: پروژه فیبرنوری در هفت شهر استان با سرعت در حال اجرا است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به رشد شاخص های ارتباطی استان، از اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها در هفت شهر استان خبر داد.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی: پروژه فیبرنوری در هفت شهر استان با سرعت در حال اجرا است

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری مرکز صداوسیمای استان به آخرین وضعیت اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها اشاره و افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب کارها با سرعت در هفت شهر بزرگ استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.

جلیلی نژاد گفت :پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌ و کارها به عنوان یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ارتباطی اجرا می‌شود و وزارت ارتباطات در این پروژه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور است.

مدیرکل ارتباطات استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برای اجرای شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت برای کاربران و کسب و کارها و بخش دولتی نیاز به زیرساخت‌های پرسرعت است، گفت: در قوانین بالادستی و قانون بودجه مقرر شده تمام دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند تا پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها قبل از پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.

وی در خصوص دستاوردهای پوشش فیبرنوری منازل و‌کسب و کارها در شهرهای استان به برنامه هفتم توسعه در بخش اقتصاد دیجیتال و سهم ۱۵ درصدی آن اشاره کرد و افزود: تحقق این سهم از اقتصاد در استان منوط به توسعه زیرساخت های ارتباطی ازجمله فیبر نوری منازل و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین است که زیرساخت ارتباطی استان را برای چهار دهه آینده تضمین خواهدکرد.

جلیلی نژاد با بیان اینکه در هفت شهر استان استان آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 350 کیلومتر حفاری و 280 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل در شمالغرب کشور بوده و توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمامی شهرهای استان آذربایجان غربی امضاء شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-09 11:22

افزودن دیدگاه جدید