کد مطلب: 

292424

بهره برداری از فاز اول پروژه ملی فیبرنوری در شهر زنجان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر زنجان برای نخستین بار در استان به بهره‌برداری رسیده و سرویس‌دهی آن هم اکنون برای شهروندان منطقه سرجنگلداری آغاز شده است.
بهره برداری از فاز اول پروژه ملی فیبرنوری در شهر زنجان

به گزارش سیتنا، با حضور مرتضی شهامی معاون استادار زنجان؛ محمدعلی یوسفی زاده شرکت انتقال داده آسیا تک؛ فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان؛ علیرضا فیروزفر، شهردار شهر زنجان؛ علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش پرورش استان و حسین دنیائی مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان زنجان فاز اول پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها شهر زنجان بطور نمادین در دبیرستان دخترانه کوثر به بهره برداری رسید.

در این آیین که با تست سرعت اینرنت بر بستر فیبر نوری همراه بود فرزاد توکلی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهر زنجان برای نخستین بار در استان به بهره‌برداری رسیده و سرویس‌دهی آن هم اکنون برای شهروندان منطقه سرجنگلداری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: سرویس اینترنت جدید بر بستر فیبرنوری می تواند در هرثانیه حدود یک گیگابیت بر ثانیه داده را انتقال دهد که گام مهمی در راستای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و تبدیل نمودن زنجان به استانی هوشمند است.

محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت انتقال داده آسیا تک ضمن اشاره به تعهد دسترسی ۲۱۷ هزار خانوار در استان به سرویس فیبر نوری از اتمام پروژه شهر زنجان تا هفته دولت خبر داد.

وی افزود: سرعت انتقال اطلاعات در فیبرنوری صد برابر سیم‌ یا کابل‌های مسی بوده و توسعه اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی شهرها، تلفن‌های همراه، امنیت شهری و پایه‌گذاری فناوری‌های نوین با اتصال همه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به فیبرنوری از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه عنوان می‌شود.

بهره برداری از فاز اول پروژه ملی فیبرنوری در شهر زنجان

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-17 12:40

افزودن دیدگاه جدید