کد مطلب: 

292316

اولین مسجد چاپ سه ‌بعدی در عربستان رونمایی شد!

یک کارآفرین و تاجر زن عربستانی در گرامیداشت یاد همسر خود، در اولین هفته ماه رمضان از نخستین مسجدی که با فناوری چاپ سه‌بعدی 3D Print ساخته و تکمیل شده است، رونمایی کرد، لذاتکمیل این پروژه حاکی از فرارسیدن عصر جدیدی از نوآوری در ساخت‌وساز و معماری در عربستان است.
عربستان

به گزارش سیتنا به نقل از تری‌دی‌نیتیو، وجنات عبدالواحد، کارآفرین و تاجر زن اهل عربستان در گرامیداشت یاد همسر خود، در نخستین هفته ماه رمضان از اولین مسجدی که با فناوری چاپ سه‌بعدی 3D Print ساخته و تکمیل شده است، رونمایی کرد.

سال گذشته خبر پروژه ساخت مسجدی دیگر با فناوری چاپ سه‌بعدی در در دبی که قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد نیز منتشر شده بود.

مسجد ساخته‌شده با فناوری چاب سه‌بعدی در جده است و به احترام همسر عبدالواحد، «عبدالعزیز عبدالله شربتلی» نام گرفته و با مساحت پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع و با همکاری شرکت املاک فورسان و گوانلی‌، شرکت چینی متخصص ساخت‌وساز چاپ سه‌بعدی‌، احداث شده است. فناوری چاپ سه بعدی، امکان ساخت سریع ساختمان‌ها را با استفاده از مواد مخصوص به جای بتن سنتی فراهم می‌کند.

ساخت این مسجد بخشی از فعالیت‌های شرکت ملی مسکن است که همسو با اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان طراحی شده است، زیرا استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی به کاهش تولید نخاله‌های ساختمانی منجر می‌شود.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سل ۲۰۱۶ طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ با هدف ایجاد تنوع در درآمدهای اقتصادی و فاصله گرفتن از درآمد نفتی را معرفی کرد که حمایت از فناوری‌های نوآورانه نیز بخشی از آن است. عربستان کاهش و به صفر رساندن آلودگی کربن را نیز دنبال می‌کند.

تکمیل پروژه ساخت این مسجد چاپ سه‌بعدی حاکی از فرارسیدن عصر جدیدی از نوآوری در ساخت‌وساز و معماری در عربستان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 3
2024-03-14 10:01

افزودن دیدگاه جدید