کد مطلب: 

292269

افزایش بیش از 116 درصدی ظرفیت شبکه انتقال استان آذربایجان غربی در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از رشد بیش از 116 درصدی ظرفیت شبکه انتقال این استان در دولت سیزدهم خبر داد.
افزایش بیش از 116 درصدی ظرفیت شبکه انتقال استان آذربایجان غربی در دولت سیزدهم

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به دستاوردها و مهم‌ترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم افزود: یکی از مهم ترین دستاوردها، توسعه شبکه انتقال بوده که در استان آذربایجان غربی بیش از 116 درصد دارای رشد است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه انتقال استان آذربایجان غربی در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، 800 گیگابیت بر ثانیه با بکارگیری از تجهیزات خارجی بود، افزود: در دولت سیزدهم، ظرفیت شبکه انتقال با استفاده از تجهیزات بومی با رشد بیش از دوبرابری به 1735 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

جلیلی نژاد درباره دلایل افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با اینکه شبکه زیرساخت ظرفیت مورد نیاز خود را دارد اما از آنجایی که قصد به سرانجام رساندن پروژه بزرگ واگذاری بیش از 600 هزار پورت فیبرنوری به کاربران و کسب و کارها را داریم، نیاز است خودمان را برای بالا بردن سرعت دسترسی و تقاضای زیادی که از سوی کاربران وجود دارد، آماده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی تصریح کرد: افزایش ظرفیت شبکه انتقال علاوه بر رفع محدودیت‌های ناشی از کمبود پهنای باند موجب توسعه تکنولوژی داخلی، ایجاد فرصت‌های شغلی، معرفی توانایی‌های فنی به کشورهای همسایه، افزایش دانش فنی و افزایش کمی و کیفی مشترکین می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-13 10:48

افزودن دیدگاه جدید