کد مطلب: 

291908

تبدیل خودروی برقی به ماشین پرنده!

شرکت «الف آیرونوتیکس» یک خودروی پرنده برقی که می‌تواند هم روی زمین حرکت و هم در آسمان پرواز کند ساخته که از یک سیستم پیشرفته الکتریکی بهره می‌برد و امکان حرکت در جاده به شکل یک خودروی برقی معمولی و همچنین پرواز در آسمان را فراهم می‌آورد.
ماشین پرنده

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یک شرکت استارتاپ در حوزه فناوری موفق شده است رویای دیرینه بشر را به واقعیت تبدیل کند؛ ساخت یک خودروی پرنده برقی که می‌تواند هم روی زمین حرکت کرده و هم در آسمان پرواز کند.

شرکت «الف آیرونوتیکس» در یک رویداد پرسروصدا در لاس وگاس از اولین نمونه این محصول انقلابی رونمایی کرد.

این خودروی دونفره به نام "مدل A" دارای بدنه‌ای از جنس الیاف کربن با ابعاد ۵ متر طول و ۲ متر عرض است که امکان پارک آن را در هر پارکینگ معمولی فراهم می‌کند.

جیم دوخونی، مدیرعامل این شرکت، در حین رونمایی اظهار داشت: ما قصد داریم فیلم‌های علمی-تخیلی را به واقعیت تبدیل کنیم و یک خودروی پرنده مقرون به صرفه برای عموم مردم بسازیم.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، این خودرو از یک سیستم پیشرفته الکتریکی بهره می‌برد که امکان حرکت در جاده به شکل یک خودروی برقی معمولی و همچنین پرواز در آسمان را فراهم می‌آورد. برای رانندگی در خیابان‌ها از ۴ موتور کوچک برای هر چرخ استفاده می‌شود اما برای پرواز، ۸ پروانه چرخان در جلو و عقب فعال شده و به آن نیروی لازم را می‌دهند.

سرعت حداکثر این خودرو در جاده ۵۶ کیلومتر در ساعت و در آسمان ۱۷۷ کیلومتر در ساعت است. برد حرکتی آن در جاده ۳۲۰ کیلومتر و در پرواز ۱۷۷ کیلومتر عنوان شده است.

دوخونی مدعی است که کنترل این خودرو در هوا شبیه به کنترل پهپادها بوده و یادگیری آن تنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

این محصول که در حال حاضر با قیمت ۲۹۷ هزار ۴۳۹ دلار پیش‌فروش می‌شود، با پشتیبانی مالی میلیاردر تیم درایپر، از حامیان مالی تسلا، تولید شده است.

شرکت سازنده قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ تولید انبوه این خودرو را آغاز کرده و با هدف رساندن قیمت آن به کمتر از ۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار، این فناوری پیشرفته را در دسترس عموم قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-05 10:18

افزودن دیدگاه جدید