کدخبر :291854 پرینت
14 اسفند 1402 - 08:55

هر آنچه باید در مورد شارژر تایپ سی آیفون بدانید

USB Type-C (یا USB-C) کانکتور جهانی شارژ و انتقال داده است و در حال حاضر تقریباً در هر ابزار مدرن از جمله iPads و MacBookهای اپل وجود دارد.

متن خبر

گزارش آگهی/ آیا شما یک کاربر آیفون هستید که به دنبال ارتقاء به آیفون 15 هستید؟ این بار چیزهای جدیدتری از آیفون می بینید، زیرا آیفون 15 جدید با یک درگاه USB-C عرضه می‌شود و به فعالیت 11 ساله شارژر ایفون لایتنینگ اختصاصی این شرکت پایان می‌دهد.

USB Type-C (یا USB-C) کانکتور جهانی شارژ و انتقال داده است و در حال حاضر تقریباً در هر ابزار مدرن از جمله iPads و MacBookهای اپل وجود دارد. شاید این آخرین کابلی باشد که ما به آن نیاز خواهیم داشت.

آیا برای آیفون 15 باید شارژر جدید بخرم؟

با توجه به اینکه اپل در کارتن گوشی های خود شارژر قرار نداده است شما باید برای آیفون خود شارژر تهیه کنید. برای دریافت سریع ترین سرعت شارژ در آیفون 15، حداقل یک شارژر USB-C با قدرت 20 واتی می خواهید. اگر از سال 2015 یک مک بوک یا از سال 2018 یک آی‌پد پرو خریداری کرده‌اید، شارژرهای USB-C همراه آن‌ها به خوبی کار می‌کنند، اگرچه این شارژرها حجیم‌تر از آنچه واقعاً نیاز دارید هستند.

تقریباً هر شارژر USB به سرعت کار می کند. اگر شارژر دارای درگاه USB-A است، برای اتصال به تلفن خود به یک کابل USB-A-to-C و احتمالاً یک ذره بین برای خواندن تنظیمات خروجی برق آن نیاز دارید. شارژرهای USB-A می توانند در حدود 18 وات شارژ شوند که به اندازه کافی نزدیک است، اما به نسبت در بازار موجودی زیادی ندارند. شارژرهای دستگاه‌های کم مصرف مانند هدفون یا شارژرهای تلفن قدیمی (شارژرهایی که اپل با آیفون 11 و پایین‌تر استفاده می‌کرد) در بهترین حالت ممکن 5 وات یا 10 وات باشند و زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژ شوند. پس برای شارژر گوشی ارزشمند آیفون خود هزینه کنید.

به عنوان یک کاربر آیفون، ممکن است از قبل کابل‌های لایتنینگ را در هر اتاق نصب کرده باشید و فقط نیاز به تعویض کابل داشته باشید در حالی که می توانید از آداپتور قبلی خود استفاده کنید.

خوب، چه نوع سیم شارژ آیفون تایپ سی باید بخرم؟

USB-C ممکن است کمی شما را گیج کند. زیرا برخی از کابل‌ها می‌توانند مک‌بوک پرو را سریع شارژ کنند، اما داده‌ها را با سرعت بسیار کمی منتقل می‌کنند. برخی دیگر از سیم شارژهای آیفون می توانند انتقال سریع داده را انجام دهند اما بسیار کوتاه و غیرقابل انعطاف هستند که واقعاً برای شارژ روزانه استفاده نمی شوند. علی‌رغم برخی تلاش‌ها در برچسب‌گذاری، تقریباً غیرممکن است که در یک نگاه تشخیص دهیم که کدام کابل چه کاری انجام می‌دهد.

هر کسی می‌تواند یک کابل USB-C را در جعبه بگذارد و آن را آنلاین بفروشد. هر از چند گاهی این موضوع باعث بروز مشکلاتی می شود. امروزه به ندرت می توان کابلی را پیدا کرد که تقلبی نباشد و بهترین کارایی را داشته باشد. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی نظیر مرکز باتری که بسیار معتبر هستند خرید کابل شارژ آیفون را انجام دهید.

[node:title]

یکی از بهترین کابلهای شارژ کابل شارژر تایپ سی آیفون 15 مرکز باتری است. این کابل طولی به اندازه 1 متر دارد که استاندارد ترین نوع کابل شارژ در بازار است. این کابل دارای قابلیت فست شارژ نیز هست.

اگر قصد دارید داده‌های آیفون 15 پرو یا پرو مکس جدید خود را کپی کنید، مخصوصاً برای اینکه فیلم‌های ویدیویی خود را سریعتر از AirDrop روی رایانه ارسال کنید، به کابلی نیاز دارید که بتواند داده‌ها را با سرعت بالا انتقال دهد. مدل‌های آیفون 15 پرو از USB 3 تا 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، بنابراین به کابلی نیاز دارید که حداقل 10 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد. کابل شارژ آیفون 15 مرکز باتری این ویژگی را نیز دارد.

در خصوص سفر: ممکن است وسوسه شوید که به دنبال کابل شارژدر اماکن عمومی باشید، اما این خارج از مشخصات USB-C است. طبق تعریف، هر کابلی که فقط برای شارژ گوشی استفاده می شود، سیم‌کشی نامناسبی دارد و ارزش ریسک کردن را ندارد. بهتر است شارژر خود را به همراه داشته باشید و هرگز گوشی خود را به درگاه USB شخص دیگری و اماکن عمومی وصل نکنید.

آیا می توانم با شارژرهای MagSafe گوشی خود را شارژ کنم؟؟

می‌توانید USB-C را کاملاً کنار بگذارید و در عوض آیفون 15 خود را به صورت وایرلس شارژ کنید.

اپل هنگام عرضه آیفون 12، یک اکوسیستم لوازم جانبی کاملاً جدید را با MagSafe راه اندازی کرد. از آهنربا برای تراز کردن یک سیم پیچ شارژ مبتنی بر Qi در پشت استفاده می کند، که گزینه های جدید شارژ سرگرم کننده ای مانند داک های شناور آیفون را باز می کند. اپل حتی یک ویژگی نرم‌افزار جالب StandBy را در iOS 17 اضافه کرد که صفحه نمایش آیفون را با قرار دادن بر روی یک داک MagSafe به یک ساعت فانتزی با ویجت‌ها تبدیل می‌کند.

اگر شارژر وایرلس MagSafe اپل را بخرید، همچنان باید یک آداپتور برق USB-C با قابلیت شارژ حداقل 20 وات برای کارکرد آن داشته باشید. گزینه های MagSafe استاندارد در بهترین حالت آیفون ها را با 15 وات شارژ می کنند. و گزینه‌های «سازگار با MagSafe» اپل تنها 7.5 وات برق را در اختیار آیفون‌ها قرار می‌دهند. با این حال، اپل اعلام کرد که آیفون 15 از استاندارد شارژ Qi2 مبتنی بر آهنربا پشتیبانی می‌کند، به این معنی که احتمالاً گوشی را مانند کابل USB-C تقلبی خراب نمی‌کند.

آیا بهتر است از MagSafe استفاده کنم؟

شارژ وایرلس امکانات خود را دارد، اما USB-C در بیشتر مواقع بهتر است.

شارژرهای MagSafe که امروزه روی میز کار یا میز کناری شما قرار می‌گیرند، مکمل خوبی برای شارژ و استفاده از آیفون شما هستند (مخصوصاً برای شارژ هندزفری). با این حال، شارژ سیمی با USB-C سریع‌تر است. و به صورت کلی شارژ وایرلس گوشی شما را گرم می‌کند که این خود باعث آسیب است.

چه چیز دیگری در مورد شارژر آیفون 15 باید بدانم؟

وقت آن است که انبوهی از دانگل های Lightning به USB-C بازار را پر کنند، اما آنها را نخرید. این آداپتورها برای وصل کردن راحت تر هستند و آداپتورهایی که گواهی MFi ندارند می توانند به آیفون 15 یا کابل لایتنینگ که استفاده می کنید آسیب برسانند. فقط یک کابل USB-C بخرید. مگر اینکه لوازم جانبی مخصوص لایتنینگ، مانند میکروفون یا آداپتور دیگر، نداشته باشید، در این صورت می توانید دانگل لایتنینگ به USB-C بسیار گران قیمت اپل را خریداری کنید.

اپل کابل‌های USB-C خودش را نیز می‌فروشد، اما برای کابلی که قابلیت داده دارد، قیمت بالایی باید بپردازید. به این دلیل که برای کار با تجهیزات USB4 / Thunderbolt 4، داک ها، نمایشگرهای 4K متعدد، انتقال داده با سرعت بالا و موارد دیگر به طور همزمان طراحی شده است و در عین حال 100 وات شارژ نیز ارائه می دهد. این برای آیفون 15 بیش از حد است و چندان انعطاف پذیر نیست، بنابراین باید از آن صرف نظر کنید. اما اگر توانایی‌های اضافی را می‌خواهید که آپشن اپل ارائه می‌دهد، گزینه های ارزانتری نیز وجود دارد.

[node:title]

تغییر به استاندارد جهانی برای اپل خوب است؟

USB-C می تواند کمی شکننده تر از Lightning به نظر برسد زیرا دوشاخه پیچیدگی بیشتری دارد. با این حال کانکتور جدید یک ارتقاء بزرگ است. لایتنینگ نمی تواند داده ها را با سرعت بالا منتقل کند و مهمتر از همه، با دستگاه های دیگر کار نمی کند.

با اتمام کار لایتنینگ، ممکن است هجوم ناگهانی زباله های الکترونیکی وجود داشته باشد زیرا کاربران اپل دستگاه های خود را با آیفون 15 جدید تعویض می کنند. این یکی از بزرگترین استدلال های اپل در حالی بود که در مورد دستور اتحادیه اروپا تردید داشت که همه گوشی های هوشمند باید به آن تغییر دهند.

اگر دیگر به کابل Lighting خود نیاز ندارید، ببینید آیا می توانید آن را به کسانی که از مدل های پایین تر آیفون استفاده می کنند بفروشید.

تغییر به USB-C یک پیاده روی در پارک نخواهد بود و در انتخاب کابل ها، آداپتورهای برق و لوازم جانبی جدید با خستگی انتخاب مواجه خواهید شد. اما مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که USB-C اینجاست. و تا زمانی که اپل از استانداردهای جهانی پیروی می کند، ممکن است دیگر مجبور نباشید این کار را انجام دهید.

برای خرید بهترین سیم شارژر اپل به مرکز باتری مراجعه کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.