کدخبر :291448 پرینت
03 اسفند 1402 - 11:11

کاهش بوروکراسی با تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف با تاکید بر تسهیل فرآیندهای بهره‌مندی کسبه از خدمات دولتی با دریافت شناسه یکتا، گفت: اتحادیه ها با جایگاهی که در میان کسبه دارند در کنار مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار تلاش می کنند، تا بروکراسی اداری برای اخذ و تمدید و توسعه مجوزها کاهش پیدا کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، میزخدمت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا برای صنوف تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف، بنکداران و طاقه فروشان پارچه، طلافروشان، فروشندگان لوازم التحریر، چرم فروشان روز سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲ در مسجد چهارسو برگزار شد.

مسعود سپهرزاد با تاکید بر تسهیل فرآیندهای بهره‌مندی کسبه از خدمات دولتی با دریافت شناسه یکتا گفت: اتحادیه ها با جایگاهی که در میان کسبه دارند در کنار مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار تلاش می کنند تا بروکراسی اداری برای اخذ و تمدید و توسعه مجوزها کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف در حاشیه این مراسم اظهار داشت: راه اندازی کارزار تبدیل اشتیاق به اخذ مجوز در میان کسبه را به شدت افزایش داده است.

وی با بیان اینکه با تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا بسیار موافق هستیم، افزود: در سال‎های گذشته برای دریافت مجوز از سوی فعالان صنفی باید تلاش بسیاری انجام می شد اما راه اندازی کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا باعث شد تا کسبه نسبت به اخذ مجوز و تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تشویق شوند.

در این مراسم، محمد ولدخانی رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه نیز با اشاره به حفظ اصالت مجوزهای کاغذی گفت: در تمام دنیا اقداماتی برای کاهش بوروکراسی اداری از طریق ارائه خدمات در بستر وب انجام شده است.

وی افزود: در ایران نیز نباید از توسعه ساختارها برای ارائه خدمات به مردم غافل شویم. بدون تردید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا نیز گامی در مسیر کاهش بوروکراسی است.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران تاکید کرد: تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا منجر به کاهش دغدغه های مردم برای دریافت خدمات می شود که این امر می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بروکراسی را نیز به حداقل برساند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.