کدخبر :291355 پرینت
01 اسفند 1402 - 12:28

اجرای نهضت ملی فیبرنوری در شهرهای استان خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی گفت: تاکنون در 12 شهر استان خراسان شمالی عملیات حفاری و فیبرگذاری آغاز شده است و برای اجرای این طرح ملی، 629 کیلومتر حفاری نهایی برآورد شده که تا پایان دی ماه نزدیک به 254 کیلومتر حفاری و 122 کیلومتر فیبرگذاری (شوت فیبرنوری) در استان انجام شده است.

متن خبر

سید علی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تا کنون، حدود 250 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان خراسان شمالی اجرا شده است.

مرتضوی افزود: تکمیل این پروژه منجر به تکمیل رینگ ارتباطی استان و تامین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبرنوری، افزایش پهنای باند و ایجاد بستر ارتباطی اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات خواهد شد. رنسانس ارتباطی دولت در خراسان شمالی به روستاها ختم نمی شود بلکه این روزها شمارش معکوس برای بهره مندی شهرهای استان نیز از اینترنت پرسرعت زیر سایه طرح ملی فیبرنوری منازل و و کسب و کارها (FTTX) آغاز شده است.

وی تصریح کرد: قرارداد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در بجنورد بین شهرداری مرکز استان و شرکت ارتباطات شاتل و در سایر شهرها بین شهرداری ها و شرکت مخابرات خراسان شمالی منعقد شد و تاکنون در 12 شهر استان عملیات حفاری و فیبرگذاری آغاز شده است.

مرتضوی درخصوص پیشرفت پروژه در استان افزود: برای اجرای این طرح ملی، 629 کیلومتر حفاری نهایی برآورد شده که تا پایان دی ماه نزدیک به 254 کیلومتر حفاری و 122 کیلومتر فیبرگذاری (شوت فیبرنوری) در استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی بیان کرد: تحقق این پروژه ملی، محدودیت‌های شبکه توزیع درون شهری برای دسترسی به اینترنت پرسرعت را برطرف می‌کند و مشترکین می‌توانند تجربه اینترنت بر بستر فیبرنوری با سرعت‌ چند ده برابر سرعت اینترنت ADSL را تجربه کنند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.