کد مطلب: 

291235

آسیاتک: فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست؛ شرکت مخابرات بدون هماهنگی ارتباط مشترکین آسیاتک را قطع کرد

به دنبال انتشار کلیپ‌هایی در سیتنا مبنی بر قطع کابل‌های فیبرنوری مشترکان آسیاتک در برخی شهرستان‌ها، شرکت مخابرات ایران در پاسخی اعلام کرد که بدون هماهنگی اقدام به بهره برداری از تجهیزات تخصصی مخابرات صورت گرفته ولذا برای تامین ارتباط مشتریان و حفظ امنیت و پایداری این اجازه داده نشده است، حال شرکت آسیاتک با ارسال توضیحی به سیتنا، تاکید کرد که «فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست، ولی شرکت مخابرات ایران بدون هر گونه اطلاع و هماهنگی نسبت به قطع ارتباط مشترکین آسیاتک اقدام کرده است».
آسیاتک: فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست؛ شرکت مخابرات بدون هماهنگی ارتباط مشترکین آسیاتک را قطع کرد

به دنبال انتشار دو کلیپ در سرویس شهروند خبرنگار سیتنا یکی مربوط به قطع کابل های دراپ مشترکین آسیاتک توسط پیمانکار مخابرات در یکی از شهرها (لینک) و دیگری مرتبط با قطع اپلینک آسیاتک و بریدن فیبرهای این شرکت در شهری دیگر (لینک) که با دستور دکتر امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر «صحت‌سنجی و بررسی» مواجه شد، شرکت مخابرات ایران با بررسی موضوع، توضیحی در اختیار سیتنا قرار  داد که در بخشی از آن تاکید شده بود: «یکی از شرکت‌های FCP، بدون هماهنگی اقدام به بهره برداری از تجهیزات تخصصی مخابرات در یکی از شهرستان‌ها نموده، طبیعتا در راستای تامین ارتباط مشتریان و حفظ امنیت و پایداری این اجازه داده نشده است». (لینک)

در همین راستا روابط عمومی شرکت آسیاتک توضیحی به شرح ذیل در اختیار سیتنا قرار داده است:

«یکی از اهداف پروژه توسعه فیبرنوری کشور، ایجاد شبکه‌های با کیفیت، فراگیر، مستقل و غیر انحصاری بدون اتکا به شرکت مخابرات ایران است.

در این راستا، شبکه ایجاد شده توسط آسیاتک نیز مبتنی بر الزامات سازمان تنظیم مقررات و بر اساس اصول و استانداردهای روز، طراحی و پیاده سازی شده و در حوزه شبکه مادر مخابراتی در چارچوب مقررات، از  شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده می‌کند.

بستر انتقال نهایی هم به صورت مستقل و به ازای هر مشترک در چارچوب قانون اجرا می شود. فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست، ولی شرکت مخابرات ایران بدون هر گونه اطلاع و هماهنگی نسبت به قطع ارتباط مشترکین آسیاتک اقدام کرده است.

حتی بر فرض وجود هر گونه تداخل ناخواسته، بر اساس پروانه صادره برای اپراتور ها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد متولی و تنظیم گر است و دلیلی بر این گونه اقدامات عجولانه، غیر حرفه‌ای و ضد رقابتی وجود ندارد.

خاطرنشان می‌سازد که شرکت آسیاتک بر اساس مشی خود همواره آماده همکاری و تعامل سازنده و ارزش آفرین با همه اپراتورها است».

قابل ذکر است؛ به دنبال انتشار کلیپ قطع کابل های دراپ مشترکین آسیاتک توسط پیمانکار مخابرات یکی از شهرها در ویراستی سیتنا، دکتر امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در پاسخ نوشت:

«از نشانه‌های افزایش نفوذ پوشش و اتصال پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها.
پ.ن: همکاران بنده در بخش حقوقی سازمان در حال صحت‌سنجی و بررسی موضوع هستند».

آسیاتک: فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست؛ شرکت مخابرات بدون هماهنگی ارتباط مشترکین آسیاتک را قطع کرد

همچنین به دنبال انتشار فیلم ارسالی برای سیتنا در ویراستی این رسانه که ادعا می‌شود «اداره مخابرات خوانسار، اپلینک آسیاتک را قطع کرده و فیبر را بریده است»، «حامد شیخ‌پور» مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با انتشار کامنتی ذیل این پست، اذعان کرد که موضوع در دست بررسی است.

آسیاتک: فضای عمومی شهری در انحصار هیچ اپراتوری نیست؛ شرکت مخابرات بدون هماهنگی ارتباط مشترکین آسیاتک را قطع کرد

به دنبال آن، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با ارسال توضیحی به سیتنا، آورد:

«بهره بردن از تجهیزات فنی و زیرساختی شرکت مخابرات ایران، برای تمام شرکت های همکار قابل انجام است؛ اما با توجه به اینکه یکی از شرکت‌های FCP، بدون هماهنگی اقدام به بهره برداری از تجهیزات تخصصی مخابرات در یکی از شهرستان‌ها نموده، طبیعتا در راستای تامین ارتباط مشتریان و حفظ امنیت و پایداری این اجازه داده نشده است.

بنابراین از تمام شرکت های FCP و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به عنوان همکاران همیشگی مجموعه مخابرات، درخواست می کنیم در موارد لازم به استفاده از ارتباطات زیرساختی شرکت مخابرات ایران، به صورت کامل، هماهنگی با مجموعه های مخابراتی متناظر با حوزه درخواستی‌شان  را به عمل آورند».

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-18 10:13

افزودن دیدگاه جدید